{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مناره کلیسای نوتردام به شکل اصلی بازسازی می‌شود

مناره کلیسای نوتردام به شکل اصلی بازسازی می‌شود
کدخبر : 1924
خبرنگار:

امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه گفت که مناره کلیسای نوتردام در پاریس، درست مانند قبل از آتش گرفتن کلیسا در سال گذشته، بازسازی می‌شود و طراحی مناره جدید میان معمارهای معاصر به رقابت گذاشته شده است.

هنرام‌روز: تایید بازسازی مناره کلیسا از سوی رییس‌جمهور طبق طراحی اصلی این کلیسای گوتیک در قرن  ۱۹، به بحث درباره شکل آینده آن پایان می‌دهد. اعلام خبر فوق پس از جلسه  کمیسیون میراث ملی و معماری فرانسه است که طی آن فیلیپ وینیوو، معمار ارشد کلیسای نوتردام، گفت که مناره ۹۶ متری باید درست مانند «آخرین وضعیت شناخته‌شده‌اش»‌بازسازی شود.

کاخ الیزه اعلام کرد:‌ رییس جمهور به کارشناسان اعتماد دارد و طرح اصلی پروژه را که از سوی مهندس ارشد ارائه شده است و بازسازی را شبیه به اصل آن توصیه می‌کند، تایید کرده است. ‌

آقای مکرون خواستار آن است که بازسازی کلیسا تا سال ۲۰۲۴ و زمانی مسابقات المپیک، تکمیل شود. با این حال، پروژه بازسازی به دلیل تصمیم گیری درباره شکل بازسازی و ویروس کرونا به تعویق افتاد و ژانویه ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

آتش سوزی ویران‌گر آوریل ۲۰۱۹ کلیسای نوتردام، موجب اندوه بین‌المللی و سرازیر شدن اعانه برای کمک به بازسازی آن شد. به طوری که نزدیک به یک میلیارد دلار در طول چند روز جمع‌آوری شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها