{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ادای احترام به اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده اسکار

ادای احترام به اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده اسکار
کدخبر : 5783

ایسنا نوشت: موزه آکادمی اسکار لابی بزرگ ساختمان خود را به مساحت ۳ هزار متر مربع به نام سیدنی پوآتیه، چهره افسانه‌ای سینما نامگذاری کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، موزه آکادمی اسکار پس از انتظار فراوان سرانجام از تاریخ ۳۰ سپتامبر(۸ مهر) افتتاح خواهد شد و طبق اعلام مسئولین آن، لابی بزرگ این موزه به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع به نام سیدنی پوآتیه اولین بازیگر سیاه پوست برنده جایزه اسکار نامگذاری شده است. 

بیل کرامر رئیس موزه آکادمی در این باره گفت: «افتخار بزرگی است که لابی بزرگ که، هسته ساختمان موزه است را به نام سیدنی پوآتیه افتتاح خواهیم کرد، فردی که تلاش های بشردوستاته و هنر پیشگام او همچنان برای ما الهام بخش است. از همه کسانی که از کمپین این نامگذاری حمایت کردند، تشکر می کنم و از پوآتیه و خانواده اش نیز برای اجازه این نامگذاری قدردانی می‌کنم». 

لابی بزرگ موزه آکادمی توسط رنزو پیانو معمار برجسته ایتالیایی طراحی شده است. 

«سیدنی پوآتیه» که اکنون ۹۴ ساله است، فعالیت هنری خود را از دهه ۱۹۴۰ در برادوی آغاز کرد و در سال ۱۹۵۰ با ورود به دنیای سینما در فیلم «راه خروجی نیست» در نقش دکتر «لوتر» بازی کرد و اولین بازیگر آمریکایی- آفریقایی سینما نام گرفت که در طیف وسیعی از نقش‌های اصلی مقابل دوربین رفت.

او در سال ۱۹۶۴ برای بازی در فیلم «زنبق‌های مزرعه» موفق به کسب جایزه اسکار نقش اصلی مرد شد تا نام خود را به عنوان بازیگر سیاه پوست برنده اسکار تاریخ ثبت کند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار نیز در سال ۲۰۰۲ از پوآتیه به سبب بازی‌های فوق‌العاده و حضور منحصر به فردش در عرصه سینما با اعطای جایزه اسکار افتخاری تقدیر به عمل آورد.

این بازیگر آمریکایی که پنج بار نامزدی جایزه بفتا و هفت بار نیز نامزدی جایزه گلدن گلوب  (یک بار برنده) را در کارنامه سینمایی دارد، در سال ۱۹۸۲ جایزه دستاورد سینمایی «سسیل بی. دمیل» را از جوایز انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (گلدن گلوب) دریافت کرد و علاوه بر بازیگری سینما و تلویزیون در عرصه کارگردانی نیز ۹ فیلم بلند سینمایی ساخته است.

بر اساس اعلام داون هادسن رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، موزه آکادمی به دلیل بحران کرونا با ظرفیت پذیرش ۵۰ درصدی آغاز به کار خواهد کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها