{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیکر حمیدرضا صدر در تهران به خاک سپرده شد

پیکر حمیدرضا صدر در تهران به خاک سپرده شد
کدخبر : 5956

پیکر حمیدرضا صدر بعد از بازگشت به ایران دیروز در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از باشگاه خبرگزاری جوان، غزاله صدر دختر حمیدرضا صدر نوشت: امروز بابا را به خاک سپردیم، همان خاکی که دوستش داشت، همان خاک وطن، خاک تهران، شهر محبوبش.

پدر فقط یک آرزو داشت و شمایی که کتابش را تا آخر خوانده اید میدانید. تنها وصیت پدر این بود: اهدای بدنش به مرکز علمی جهت تحقیقات پزشکی. حدود یک سال پیش تصمیمش را گرفت و من و مامان به او قول دادیم خواسته اش را اجرا کنیم. از لحظه‌ای که برگه‌های اهدای بدن را امضا کرد، به گفته خودش انرژی گرفت و خوشحال شد؛ خوشحال که تمام اعضای بدنش و به خصوص آن تومور‌های لعنتی کمکی خواهند کرد به دیگر بیماران، به پزشکان، به آیندگان؛ خوشحال که دیگر هر آنچه داشت را تقدیم خواهد کرد به دنیا، تا ذره آخر.

بعد از اتمام تحقیقات علمی، پدر به ایران آورده شد تا جایی باشد که به آن تعلق داشت، در کنار شما دوستانی که دوستش داشتید و دارید. از اینکه به دلیل شیوع سرسام آور ویروس کورونا نتوانستیم در حضور شما یاران پدر را به خاک بسپاریم عذرخواهی میکنیم. بدون شک بابا هرگز دلش نمیخواست جان شما عزیزان به خاطر مراسم او به خطر بیفتد.

از سال‌ها پیش هروقت طبق عادتش حرف از مرگ و مردن و گورستان و قبر میزد، با خنده و به قول خودش کمی پُز به همه میگفت: “من که در قطعه نام آوران جا دارم. شما برید فکر خودتان را بکنید”؛ و قسمت این بود که همان بشود که میگفت.

امروز بابا در بهشت زهرا در قطعه ۲۵۵، ردیف ۲۰ شماره ۲۲ جای گرفت، در قطعه نام آوران، در میان درختان سرسبز و زیبای کاج و در نزدیکی دوستان ورزشکارش، چون ناصر حجازی. امروز بابا آرام گرفت، در خاک وطنش، در شهر دلبندش تهران، شهری که میدانست دیگر آن را نمیبیند، شهری که بدون او دیگر برای من همان شهر نیست، شهری که از حالا به بعد همیشه چیزی کم خواهد داشت، همیشه.

گفتنی است حمیدرضا صدر (زادهٔ ۲۸ اسفند ۱۳۳۴) نویسنده و منتقد سینما و مفسر فوتبال زاده مشهد و اصالتاً از محلات بود. او معمولاً به عنوان کارشناس فوتبال به برنامه‌های صدا و سیما دعوت می‌شد.

حمیدرضا صدر، منتقد سینما و کارشناس فوتبال کشورمان پس از تحمل دوره بیماری سرطان تیرماه از دنیا رفت.

او کارشناس سینما و منتقد فیلم هم بود و در نشریه هفت به مدت طولانی می‌نوشت. حمیدرضا صدر در ایران و انگلستان تحصیل کرد. صدر دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه تهران و مقطع دکترا از دانشگاه لیدز بریتانیا بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها