{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جین پاول ستاره فیلم‌های موزیکال درگذشت

جین پاول ستاره فیلم‌های موزیکال درگذشت
کدخبر : 6404

پاول که در زمان مرگ ۹۲ سال داشت آخرین بار در اپیزودی از سریال "نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه" مقابل دوربین رفت.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، جین پاول که در سنین جوانی در موزیکال‌های "ازدواج سلطنتی" و "هفت عروس برای هفت برادر" استودیوی ام‌جی‌ام در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۵۰ در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

پاول در سال ۱۹۴۳ قراردادی هفت ساله با ام‌جی‌ام منعقد کرده بود و اولین فیلمش "نغمه راه باز" در سال ۱۹۴۴ اکران شد. در فیلم "تعطیلات در مکزیک" در نقش یک پیانیست ظاهر شد و در فیلم "سه دختر جسور" تنش با مادرش را به تصویر کشید.

پس از چند موزیکال شبیه به هم با محوریت شخصیت نوجوان، پاول در سال ۱۹۵۱ در "ازدواج سلطنتی" نقش زنی را بازی کرد که به همراه برادرش در سال ۱۹۴۷ همزمان با ازدواج "پرنسس الیزابت" به لندن سفر می‌کند. فیلم بعدی پاول "هفت عروس برای هفت برادر" در سال ۱۹۵۴ بود که در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار شد. در این فیلم پاول در مقابل "هاوارد کیل" نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش ۳۰نما، در سال ۱۹۵۸ او در فیلم ملودرام "جانوار ماده" نقش یک دختر الکلی را بازی کرد و سپس به سمت تلویزیون گرایش پیدا کرد و در چند سریال آنتولوژی و برنامه ترکیبی ظاهر شد. پاول در سال ۱۹۷۴ در نمایش "آیرین" (Irene) برادوی دیده شد و به همراه کیل در نسخه تئاتر "هفت عروس برای هفت برادر" بازی کرد.

پاول آخرین بار در اپیزودی از سریال "نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه" مقابل دوربین رفت. این بازیگر در سال‌های بعد در شبکه TCM به عنوان مهمان حاضر می‌شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها