{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فرهاد توحیدی: سیاست فرهنگی ما عین سیاست خارجی ماست

فرهاد توحیدی: سیاست فرهنگی ما عین سیاست خارجی ماست
کدخبر : 7055

الگوی اولیه‌ای وجود دارد و دوستان مبتنی بر سلیقه شخصی خود آن را اجرائی می‌کنند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، فرهاد توحیدی ، فیلمنامه نویس معروف در شرق نوشت: به نظرم سیاست فرهنگی ما عین سیاست خارجی ماست. همان‌گونه که سیاست خارجی ما در وزارت امور خارجه تعیین نمی‌شود، سیاست فرهنگی ما هم در وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شکل نمی‌گیرد. یا حتی سیاست فرهنگی‌مان در صداوسیما، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و یا هر‌جای دیگری هم شکل نمی‌گیرد.

در حقیقت سیاست‌های کلی فرهنگی به‌مثابه بسته‌هایی از پیش تعیین‌شده هستند که در جای دیگری تبیین می‌شوند. بنابراین آقای محمد خزاعی یا دوستان دیگر در قامت مدیران سینمایی مجری آن سیاست‌ها هستند و تنها سلیقه‌های شخصی متناسب با دوری یا نزدیکی از سیاست‌های کلی، ممکن است بیشتر در حوزه مدیریت سینمایی محل اعتنا باشند یا اینکه در حوزه چگونگی اجرای سیاست‌های کلی ممکن است تفاوت‌هایی دیده شود. پس شکل خاصی وجود ندارد که دوستان از خودشان ابداع کرده باشند که مأموریت‌شان مبتنی بر آسیب‌شناسی‌های موجود شکل گرفته باشد!

الگوی اولیه‌ای وجود دارد و دوستان مبتنی بر سلیقه شخصی خود آن را اجرائی می‌کنند. کما اینکه آقای خزاعی در جلسه معارفه‌شان اعلام کردند که دنبال‌کننده سیاست‌های گام دوم انقلاب هستند. بنابراین با ورود رئیس جدید سازمان سینمایی سیاست‌گذاری جدیدی اتفاق نیفتاده‌ بلکه ساختار‌ها همچون گذشته هستند و فقط نوع مدیریت‌ها در شکل پیاده‌کردن سیاست‌های کلی می‌تواند در چارچوب سلایق شخصی افراد پیاده‌سازی و علنی شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها