{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

لیلا حاتمی ۴۹ ساله شد

لیلا حاتمی ۴۹ ساله شد
کدخبر : 7059

یاسمن خلیلی فرد، نویسنده و منتقد سینمایی در صفحه اینستاگرام خود به بهانه ۴۹ سالگی لیلا حاتمی، یادداشتی را منتشر کرده است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایمنا،  یاسمن خلیلی فرد با انتشار این عکس در اینستاگرام خود آورده است:

«لیلا حاتمی ۴۹ ساله شد.

بازیگری که چه بخواهیم و چه نخواهیم یکی از مهم‌ترین بازیگران زن سینمای ایران است.

شاید بعضی‌ها این خرده را به او بگیرند که بازی‌هایی مشابه در فیلم‌هایش دارد. از نظر من حاتمی گرچه همواره ردپایی از وجود خود را در دنیای نقش‌هایش به جا می‌گذارد، اما او استاد بازی در نقش‌های متفاوت است و ضمن گزیده کاری‌اش هیچ گاه مایل به پذیرش نقش‌های تکراری نیست.

علاوه بر بازی‌های درخشانش، لیلا حاتمی حسن بزرگ دیگری هم دارد و آن انتخاب‌های به جای اوست. حاتمی می‌داند چه نقشی را انتخاب کند، بی جهت پر کار نیست و بی گدار به آب نمی‌زند.

برای پی بردن به تفاوت نقش‌هایش بازی‌های او را در سه فیلم بی پولی، من و رگ خواب با یکدیگر مقایسه کنید. کم هستند بازیگرانی چون مریل استریپ در سطح جهانی یا مثلاً فرشته صدر عرفایی در ایران خودمان که در فیلم‌هایشان گاه آن قدر از خودشان فاصله می‌گیرند که مخاطب ممکن است نشناسندشان، اما حاتمی بازیگری ست که در عین حمل بخشی از خود در دنیای نقش‌هایش همواره به ایجاد تمایز در آن‌ها اساساً فکر می‌کند و می‌کوشد هر بار تصویری متفاوت از خود بر جا گذاشته و بخشی از پتانسیل درونی اش را به مخاطب اثبات کند.

سیمینِ «جدایی»، لیلای «لیلا»، گیله گل ابتهاج «در دنیای تو ساعت چند است؟» و ده‌ها نقش ماندگار دیگر او با ظرافت از یکدیگر متمایز می‌شوند و حاتمی به رغم چهره‌ی سرد و اجزای صورت مینیاتور گونه اش موفق می‌شود با عبور دادن این نقش‌ها از خود به دنیای شأن وارد شده و تصاویری به یاد ماندنی را از آن‌ها به جا بگذارد.

لیلا حاتمی بازیگر مستعد، باهوش و توانمندی ست که حضورش در سینمای ایران اتفاقی ست خوشایند. او میراث علی حاتمی به سینمای ایران است، میراثی که می‌داند چگونه باید از جایگاه خود در این سینما حفاظت کند.»

 لیلا حاتمی ۴۹ ساله شد

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها