{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

وعده مجید انتظامی برای ساختن اثری درباره فداکاری‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

وعده مجید انتظامی برای ساختن اثری درباره فداکاری‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
کدخبر : 7142

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مجید انتظامی، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: استاد انتظامی دارای آثار ارزشمند و ماندگاری در عرصه موسیقی به ویژه آثار دفاع مقدس هستند که همواره در ذهن و خاطره ملت ما به عنوان آثار ماندگار نقش خواهد بست. در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتظر تولید آثار فاخر و جدیدی از استاد انتظامی هستیم و برا این منظور شرایط و نیازهای تولید این آثار را فراهم خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما دستمان را برای یاری گرفتن به سمت هنرمندان ارجمند کشورمان گشاده ایم و استاد انتظامی به عنوان یکی از استادان مبرز جریان موسیقی اصیل کشور همواره توجهشان به رشد و تعالی هنر در جامعه و انتقال ارزش هایی چون حماسه آفرینی های دفاع مقدس به علاقه مندان به ویژه جوانان بوده و آثار قابل توجهی در حوزه جریانات عمومی از جمله دفاع مقدس پدید آورده اند که هرگز از ذهن و ضمیر مردم دور نمی شود. آثاری که مردم نسبت به آن تعلق خاطر و حس خوبی دارند و این امری مهم و ارزشمند است.

در این دیدار مجید انتظامی با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی مشکلات و دغدغه‌های حوزه موسیقی کشور اشاره و بخشی از خاطرات خود را درباره تولید آثارش بازگو کرد. وی گفت: چنانچه شرایط جسمی‌ام اجازه بدهد و در وضعیت مناسب قرار بگیرم اولین اثری که خواهم ساخت درباره ارزش‌های والا و معنوی و تعلقات ملت ما به ویژه فداکاری‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

در این دیدار برخی مدیران فرهنگی از جمله محمود شالویی، مدیر کل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری، سیدمجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، محمد الهیاری مدیر کل دفتر موسیقی و حمیدرضا نوربخش رئیس خانه موسیقی وزیر ارشاد را همراهی کردند.

در پایان این دیدار اسماعیلی یک جلد مثنوی به انتظامی اهدا کرد. شالویی درباره فلسفه اهدای این کتاب گفت: از آنجا که اشعار مولانا زمینه‌ساز تولید آثاری مانند آثار استاد انتظامی و از طرفی مولانا مدافع ارزش‌های متعالی انسانی است، این کتاب به استاد انتظامی هدیه شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها