{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگر هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

بازیگر هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود
کدخبر : 7171

«کیت الیزابت وینسلت» در سال ۱۹۹۷ و پس از فیلم «تایتانیک» بود که به یک ستاره تبدیل شد.

به گزارش هنر ام‌روز، «کیت الیزابت وینسلت» متولد ۵ اکتبر ۱۹۷۵ در شهر ریدینگ، برکشایر کشور انگلیس می‌باشد. او دومین فرزند «سالی آن» (پرستار بچه و پیش‌خدمت) و «راجر جان وینسلت» (کارگر فصلی) می‌باشد که هردوی آن‌ها بازیگر تئاتر نیز بوده‌اند. کیت از سمت پدری ایرلندی تبار بوده و از طرف مادری سوئدی تبار می‌باشد. کیت وینسلت اولین بار در سال ۱۹۹۴ و با فیلم «موجودات آسمانی» (Heavenly Creatures)  بر صفحه سینما ظاهر شد. اما در سال ۱۹۹۷ و پس از فیلم «تایتانیک» بود که به یک ستاره تبدیل شد. در اینجا بهترین نقش‌آفرینی‌های او را در این سال‌ها مرور کرده ایم.

۱۰- آیریس / Iris

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

یک فیلم زندگی نامه‌ای به کارگردانی ریچارد ایر درباره مشکلات زندگی عاشقانه آیریس مرداک، رمان نویس بریتانیایی، و جان بیلی. در بخش اول فیلم آیریس با شخصیت آزاد و مستقل خود بر رابطه تسلط داشته و جان بیلی مطیع اوست. درحالی که در بخش دوم به آلزایمر دچار شده و در این شرایط جان بیلی باید از او مراقبت کند. کیت وینسلت در نقش جوانی آیریس و جودی دنچ در نقش پیری او، بسیار خیره کننده هستند.

۹- عقل و احساس /Sense and Sensibility

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

اقتباس آنگ لی از کتاب مشهور جین آستین درباره زندگی خواهران دشوود، که زمانی ثروتمند بودند، اما به دلیل مشکلات مالی پس از مرگ پدر، اکنون باید برای خود همسران مناسبی پیدا کنند تا به امنیت مالی برسند. کیت وینسلت نقش ماریان دشوود را ایفا می‌کند. هیو گرانت، اما تامپسون و آلن ریکمن بهترین نقش آفرینی‌های خود را در این فیلم ارائه می‌دهند.

۸- کشتار - Carnage

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

«کشتار» داستانی بر گرفته از نمایشنامه «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا است که در گونه‌ی کمدی سیاه و توسط رومن پولانسکی ساخته شده است. داستان فیلم برخورد دو زوج آمریکایی را به تصویر می‌کشد. زاکری، پسر ۱۱ ساله خانواده کوان در یک درگیری با ضربه چوبی دو دندان همکلاسی‌اش، اتان، فرزند خانواده لانگستریت را شکسته است. دو خانواده، بدون حضور فرزندان، برای حل و فصل مشکل به روشی متمدنانه با یکدیگر دیدار می‌کنند. کیت وینسلت برای ایفای این نقش از شخصیت خودش به شدت فاصله گرفت.

۷- استیو جابز/ Steve Jobs

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

فیلم «استیو جابز» محصول سال ۲۰۱۵ کانادا، تنها فیلمی نیست که با نام استیو جابز معروف ساخته شده است! داستان فیلم به سه بخش مختلف از زندگی استیو جابز می‌پردازد. کیت نقش جوآنا هافمن با لهجه مجارستانی را در این فیلم ایفا می‌کند. برای این نقش نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

۶- فرزندان کوچک / Little Children

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

داستان فیلم درباره دو زوج است که با هم آشنا شده و همسر یکی از آن‌ها به دیگری نزدیک‌تر می‌شود. کیت در نقش سارا پیرس یک همسر و یک مادر به عمق نقش پی می‌برد. تاد فیلد اقتباس از کتاب تام پروتا را به نمایشی برای نقش آفرینی به لحاظ احساسی پیچیده از کیت وینسلت تبدیل می‌کند.

۵- تایتانیک / Titanic

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

«تایتانیک» داستان دختری از یک خانواده اشرافی است که به دستور مادرش با یک اشراف زاده دیگر ازدواج می‌کند. اما آشنایی با یک نقاش فقیر در عرشه تایتانیک در دل شب، زندگی هردویشان را تغییر می‌دهد. در فیلم محبوب و پرفروش جیمز کامرون نقش رز را مقابل جک ایفا کرد و برای نقش رز نامزد اسکار شد.

۴- کتابخوان / The Reader

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

«کتابخوان» داستان یک رابطه است، رابطه‌ای میان پسری نوجوان و زنی که از او سال‌ها بزرگتر است. نقش این زن را کیت وینسلت بازی می‌کند. این رابطه سال‌ها پیش از روایت داستان ایجاد شده، زمانی که هانا به عنوان نگهبان آشویتز کار می‌کرده است. برای این درام تاریخی به کارگردانی استفن دالدری، کیت وینسلت توانست اسکار بهترین بازیگر زن را برنده شود.

۳- میلدرد پیرس /Mildred Pierce

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

مینی سریال «میلدرد پیرس» در یکی از حساس‌ترین دوران اقتصادی کشور آمریکا در جریان است و سعی کرده در کنار داستان درام خود، به رکود عظیم اقتصادی آن دوران بپردازد. داستان این سریال درباره زنی به نام میلدرداست که از همسرش جدا می‌شود و حالا باید در شرایط سخت اقتصادی هزینه‌ی زندگی خود و دو دخترش را تامین کند. تاد هینس در این سریال کوتاه تلویزیونی نقش اصلی را به کیت وینسلت می‌دهد. در این سریال وینسلت در اوج است.

۲. جاده انقلابی / Revolutionary Road

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

داستانِ فیلم در دهه ۵۰ میلادی رخ می‌دهد که درباره زوجی به نام آیپریل و فرانک است. آن‌ها در حومه شهر زندگی می‌کنند و درگیر بزرگ کردن دو فرزند هستند. در اقتباس سینمایی از کتاب ریچارد یتس به کارگردانی سام مندس، کیت نقش تراژیک آپریل ویلر را مقابل لئوناردو دی کاپریو ایفا می‌کند.

۱-درخشش ابدی یک ذهن پاک / Eternal Sunshine of the Spotless Mind

زن جذاب هالیوودی که دائم جذاب‌تر می‌شود

داستان فیلم به زندگی و روابط عاشقانه‌ی پیچیده میان یک زوج به نام‌های جول و کلمنتاین می‌پردازد. کیت وینسلت بهترین نقش آفرینی کارنامه خود را در نقش کلمنتین در فیلم میشل گوندری با فیلمنامه‌ای از چارلی کوفمن ارایه داده. کلمات به سختی می‌توانند قضاوت گر نقش این شخصیت در فرهنگ عامه باشند.

منبع: خبرگزاری خبرفوری

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها