{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه زادروز سحر دولتشاهی

به بهانه زادروز سحر دولتشاهی
کدخبر : 7271

سحر دولتشاهی ، بازیگری است که پله به پله پیشرفت کرد او یک شبه ره صد ساله طی نکرد بلکه با نقش های کوتاه در کارهای بزرگانی همچون اصغر فرهادی ، بهرام بیضایی حضور پیدا کرد . کم کم به نقش های مکمل در سینما رسید و در دهه نود به دوران اوج بازیگری اش رسید توانایی و استعدادش باعث شد در دهه نود جوایز مختلف سینمایی دریافت کند.

به گزارش هنر ام‌روز، پرهام موسوی: سحر دولتشاهی جز بازیگرانی است که در یک قالب نماند بلکه تنوع نقش هایش را در کارهای مختلف دیدیم از زنی مقتدر تا زن عاشق پیشه بازی کرد همچنین زن ریا کار تا زنی که درگیر اعتیاد شده را در کارنامه بازیگری اش دارد . همین تنوع نقش و اجرای دقیق او در نقش های مختلف ، باعث شد دولتشاهی پرکار شود.

او در سریال های شبکه خانگی هم نقش های متنوعی تجربه کرد از زن تبهکار در فصل سوم قلب یخی تا زن رویا پرداز در سریال کمدی ساخت ایران ، زن مستقلی که در سریال می خواهم زنده بمانم تجربه کرد و در نهایت زنی وابسته در سریال قورباغه . در هر چهار کاراکتر با بازی های متنوعی از دولتشاهی مواجه می‌شدیم مثلا در قلب یخی اقتدار کاراکترش را به خوبی نشان داد یا در می خواهم زنده بمانم مظلومیت کاراکتر هما را به درستی اجرا کرد یا در سریال قورباغه ما شاهد کاراکتر چند وجهی فرانک هستیم ، فرانکی که وابستگی را به استقلال ترجیح می‌داد دقیقا نقطه مقابل همای قصه می‌خواهم زنده بمانم . دولتشاهی فاصله گذاری این دو کاراکتر خیلی دقیق در بازی اش طراحی کرده تا جایی که مخاطب هر دو نقش را باور می‌کند.

سحر دولتشاهی با اینکه در سینما تلویزیون چهره شناخته شده ای داشت اما هیچ وقت تئاتر را فراموش نکرد و در سال های اخیر تئاترهای متنوعی تجربه کرد که این نشان از ریسک پذیری دولتشاهی است.

رشد بازیگری سحر دولتشاهی نشان می‌دهد که در ده سال آینده ، سیر صعودی خوبی طی می‌کند چون اگر بازیگری این بازیگر را بین دهه هشتاد و نود مقایسه کنیم متوجه می‌شویم در دهه هشتاد نقش های کوتاهی در فیلم های سینمایی داشت اما در دهه نود خیلی سریع توانست جایگاه خودش را در سینمای ایران تثبیت کند و با توجه به بازی هایی که انجام داد کاراکترهای ماندگاری خلق کرد که این جایگاه از بازی خوبش می آید.
 

منبع: اینستاگرام مجله سینما باز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها