{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اعلام دلیل حذف محصولات تصویرگستر پاسارگاد از روی پلتفرم‌ها

اعلام دلیل حذف محصولات تصویرگستر پاسارگاد از روی پلتفرم‌ها
کدخبر : 7476

اعلام دلیل حذف محصولات تصویرگستر پاسارگاد از روی فیلیمو و نماوا: اختلاف بر سر دریافت درصد فروش است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از سینمادیلی، با گذشت بیش از یک ماه از حذف محصولات تصویرگستر پاسارگاد از روی وی او دی ها که باعث حذف تعدادی از فیلم‌های مهم دهه نود از روی فیلمیو و نماوا شده روزنامه سازندگی درباره این اتفاق نوشت:« پیگیری‌ها حکایت از آن دارد شرکت تصویرگستر پاسارگاد به عنوان صاحب آثار تنها مطالبه مالی از پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو داشته است. این شرکت خواستار دریافت درصدی از فروش این آثار به کاربران پلتفرم‌ها شده است که البته فروش این آثار در قالب خرید حق اشتراک توسط مخاطبان انجام می‌شود. در واقع آنطور که به نظر می‌رسد، تصویرگستر پاسارگاد معتقد است باید به ازای هر بار پخش این آثار توسط مشترکان درصدی مشخص به این شرکت اختصاص داده شود.

درخواستی که نه تنها خارج از عرف محسوب نمی‌شود بلکه امری معمول در جهان وی‌او‌دی‌ها به حساب می‌آید و همواره از درآمد حاصل از فروش آثار به مشترکان یا خرید حق اشتراک توسط آن‌ها، درصدی هم به صاحبان آثار تعلق می‌گیرد. در سرویس پخش آنلاین شرکت آمازون اگر فیلمساز یا صاحب اثر خواستار ارائه محصول خود باشد، سرویس پخش آنلاین آمازون ۵۰ درصد مبلغ دریافت شده از مشترکان را خود به عنوان عرضه کننده دریافت می‌کند و ۵۰ درصد دیگر را به صاحب اثر پرداخت خواهد کرد.

آنطور که پیداست اگر دلیل این اتفاق تنها ناشی از اختلاف بر سر دریافت درصدی از سود حاصل از پخش این محصولات تصویری باشد، شاهد اتفاقی نادر در حوزه پخش آنلاین یا VODها هستیم، مگر آنکه در ایران قانون دیگری پابرجا باشد و پلتفرم‌ها براساس آن درخواست شرکت تصویرگستر پاسارگاد را خارج از عرف عنوان کرده باشند»

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها