{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

امیر نادری: جریان سینمای مدرنِ کانون مدیون اکبر عالمی است

امیر نادری: جریان سینمای مدرنِ کانون مدیون اکبر عالمی است
کدخبر : 7670

امیرنادری در مراسم سالروز درگذشت اکبر عالمی، وی را جریان ساز سینمای مدرن کانون پرورش فکری دانست.

به گزارش هنر ام‌روز، امیر نادری کارگردان فیلم‌های سینمایی «دونده» و «ساز دهنی» در پیامی تصویری که برای برنامه سالروز درگذشت اکبر عالمی که به همت جشن تصویر سال شامگاه ۲۳ مهرماه در مجموعه فرهنگی هنری آسمان برگزار شد، گفت: اتفاقی از طرف آقای صمدیان متوجه شدم که امروز سالروز درگذشت آقای عالمی است. آقای عالمی خیلی آدم مهمی در زندگی سینمایی من و در زندگی سینمایی همه کسانی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم ساختند. من فکر می‌کنم اقای عالمی یکی از معدود هنرمندانی است که سینمای مدرنی که در کانون شروع شد به او مدیون است.

کارگردان فیلم «ساز دهنی» اعلام کرد: که اگر همت و پشتکار آقای عالمی در لابراتوار برای رنگ و جانی که ما می‌خواستیم به فیلم‌های‌مان بدهیم، نبود و اگر مثل خیلی کسان دیگر اهمیت نمی‌داد و پشت گوش می‌انداخت واقعا شاید سینمای ایران با این کیفیت به بیرون از مرزها نمی‌رفت.

برنامه یادی از استاد اکبر عالمی با اجرای موسیقی و پخش فیلم پرتره اکبر عالمی همراه بود و در ادامه ناصری از سوی انجمن عکاسان سخنرانی کرد و فیلمی پخش شد.

سیف الله صمدیان هنرمند عکاس، مستندساز و دبیر جشن تصویر سال، ایرج علیخانی از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

همسر اکبر عالمی هم در سخنانی کوتاه از جای خالی همسرش گفت و تاکید کرد که وقتی کرونا آمد به او گفتم خدا را شکر که حداقل این بیماری باعث شود، تو را بیشتر در خانه ببینم اما همین بیماری او را از من گرفت و یکسال است که دیگر در خانه نیست.

اکبر عالمی مستندساز و مدرس سینما به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهر سال گذشته در ۷۵ سالگی درگذشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها