{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگران‌مان خواننده هم هستند

بازیگران‌مان خواننده هم هستند
کدخبر : 12247

مسعود دلخواه از اجرای نمایش تازه خود با نام «شام آخر» خبر می‌دهد.

به گزارش هنر ام‌روز، این کارگردان و مدرس تئاتر که بعد از اجرای نمایش «شاه لیر» در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، اثری دیگری روی صحنه نبرده است، حالا در نظر دارد نمایش «شام آخر» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بیاورد.

او که این روزها مشغول تمرین این اثر نمایشی است، درباره اجرای این نمایش به ایسنا می‌گوید: نمایشنامه «شام آخر» را بر اساس بخش‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا» نوشته میخاییل بولگاکف و همینطور چندین منبع دیگر تنظیم کرده‌ام و حالا مشغول تمرین این نمایش هستیم.

نمایش «شام آخر» همان گونه که از نامش بر می‌آید، درباره زندگی و محاکمه حضرت مسیح است و دلخواه برای تنظیم متن آن علاوه بر بخش‌هایی از رمان بولگاکف، از چندین انجیل و روایت‌هایی درباره مریم مقدس، مریم مجدلیه، حواریون، جلجتا و ... بهره گرفته است.

او که از حدود دو ماه پیش تمرین این نمایش را آغاز کرده، ادامه می‌دهد: تمرین بسیار سختی داریم چون این نمایش با گروه بزرگی از بازیگران اجرا می‌شود و طبیعتا انجام تمرین‌ها در دوران کرونا با سختی بسیار همراه است.

به گفته دلخواه، این نمایش با بازی کاظم بلوچی، رحیم نوروزی، اسماعیل پوررضا، شهین نجف‌زاده، امیرحسین رضوان‌صفت همراه با ۲۵ بازیگر جوان دیگر روی صحنه می‌رود.

او توضیح می‌دهد که در این نمایش همچون آثار قبلی‌اش، موسیقی نقشی تعیین‌کننده دارد و چندین نوازنده و خواننده هم در این اجرا حضور دارند که البته خوانندگان این اجرا، بازیگرانی هستند که قدرت خوانندگی هم دارند و این گونه نیست که خوانندگانی خارج از گروه برای حضور در این اجرا دعوت شده باشند.

در اجرای این اثر نمایشی، فاطمه زعفرانی، طراحی صحنه و لباس را بر عهده دارد و آهنگساز آن نیز آرمان پارسیان است که پیش‌تر در اجرای نمایش «مفیستو»، با دلخواه همکاری کرده بود.  

قرار است نمایش «شام آخر» نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۴۰۱  بعد از ماه مبارک رمضان در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود و جزییات بیشتر درباره گروه اجرایی و لیست کامل بازیگران آن در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها