{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تئاتر شهرزاد در آبان‌ میزبان ۱۱ گروه است/ درخواست چند اثر برای اجرا در زمان دیگر

تئاتر شهرزاد در آبان‌ میزبان ۱۱ گروه است/ درخواست چند اثر برای اجرا در زمان دیگر
کدخبر : 16227

برنامه نمایش‌های آبان‌ماه پردیس تئاتر شهرزاد اعلام شد.

به گزارش هنر ام‌روز، پردیس تئاتر شهرزاد میزبان ۱۱ نمایش در آبان‌ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

این پردیس از گروه‌های نمایشی در ژانرهای مختلف اجتماعی، سیاسی، کمدی، کودک و نوجوان که علاقمند به اجرا در آبان‌ماه بودند دعوت کرد تا میزبان سلایق متفاوت تماشاگران این روزهای تئاتر شوند.

نمایش‌های «دزدان فروشگاه» امیر فلاح آزاد، «سینگل» مهدی ضیا چمنی، «ویتسک» سینا احمدی، «چای سرخالی» حمید حسین نژاد، «کیستار» عاطفه مقدسی، «قوی‌تر» فرهاد خوشه و «پریش پرزن پاپتی» علیرضا مهران از جمله آثاری هستند که درخواست اجرا در زمان دیگری داشتند و در زمان مناسب اجرای خود را در پردیس تئاترشهرزاد و بوتیک تئاتر ایران آغاز خواهند کرد.

همچنین در این دوره نمایش‌هایی از گلاب آدینه، سیدجلال الدین دری، بابک توسلی، علی خودسیانی، حامد وکیلی و جمعی دیگر از هنرمندان روی صحنه می‌رود.

نمایش «پرده خانه» متنی از بهرام بیضایی است که پس از سال‌ها با گروه حرفه‌ای مروارید در ایران روی صحنه می‌رود. گلاب آدینه پیش از این نمایشنامه‌های «سلطان مار» و  «مرگ یزدگرد» از نوشته‌های بهرام بیضایی را به صحنه برده است و این نمایش که در سال ۱۳۶۲ نگارش شده، سومین کارگردانی او از آثار بیضایی به شمار می آید. فروش اینترنتی این نمایش که مدت زمان آن  ۱۵۰ دقیقه است و پس از ۸ ماه تمرین مداوم با گروه ۱۰۰ نفره آماده اجرا شده است، از امروز ساعت ۱۴ در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

نمایش «دوستان کمدی» به کارگردانی بابک توسلی که با استقبال تماشاگران مواجه شده است، وارد سومین هفته اجرای خود شد. این نمایش با بازی سیما تیرانداز، بهنام تشکر، معصومه رحمانی و سینا رازانی هرشب ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ روی صحنه می‌رود.

این اثر داستان زوج نسبتا مرفهی است که از زندگی تنگاتنگ زناشویی خود خسته شده اند و دنبال دوست می‌گردند…

سیدجلال الدین دری که فروردین امسال با کنسرت نمایش «ترانه های شرقی» و خوانندگی حجت اشرف‌زاده در شهرزاد اجرا داشت، در تازه‌ترین فعالیت خود کنسرت نمایش «کافه عاشقی» را که پیش از این در فرهنگسرای نیاوران اجرا داشت، روی صحنه می‌برد. موسیقی نمایش «کافه عاشقی» با نگاهی نو به داستان لیلی ومجنون به نگارش درآمده و پس از چند بار وقفه از آخر همین هفته اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهدکرد.

«شبی در طهران» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی شایان مستوفی، «من یک زنم» اثر علی خودسیانی، «مبارک در ژاپن» اثر علی فتحعلی، «فیلادلفیا» نوشته دیوید آیوز و کارگردانی ایمان ایرانمنش، «کمدی اکتشافات» نوشته امید طاهری و کارگردانی حامد وکیلی از دیگر نمایش‌هایی هستند که از ماه قبل روی صحنه رفته‌اند و در هفته‌های آتی نیز میزبان علاقمندان خواهند بود.

همچنین رپرتوار پاییزی تئاتر کودک و نوجوان آبان‌ماه امسال با عنوان «هدیه سحرآمیز چوپان نیم وجبی!» در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود. این رپرتوار که شامل سه نمایشنامه از قصه‌های خاطره انگیز وجذاب است با نام های «چوپان و چوب جادویی» به کارگردانی محمدحسین داداش‌نیا، «نیم وجبی» به کارگردانی علیرضا دهقانی و «هدیه سحرآمیز» به کارگردانی مهدی خجستگی هر روز در سالن‌های شماره ۲ و ۳ پردیس شهرزاد در ساعت‌های ۱۷ و ۱۸ برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها