{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«مکبث‌ زار » در اختتامیه فستیوال سن‌پترزبورگ

«مکبث‌ زار » در اختتامیه فستیوال سن‌پترزبورگ
کدخبر : 16862

نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی در هجدهمین دوره فستیوال جهانی سن‌پترزبورگ روی صحنه می‌رود.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا این نمایش قرار است به عنوان اثر برگزیده از سوی انجمن منتقدان تئاتر روسیه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتری در سن‌پترزبورگ به صحنه برود.

در این دوره از این جشنواره که دوم تا دوازدهم خرداد ماه برگزار می‌شود، آثاری از کشورهای فرانسه، دانمارک، لهستان، استونی، آمریکا، ژاپن، بلغارستان، انگلیس، روسیه، گرجستان و... حضور خواهند داشت.

فستیوال جهانی تئاتر سن‌پیترزبورگ روسیه از سال ۲۰۰۰ میلادی هر سال میزبان برترین گروه‌های نمایشی از سراسر جهان بوده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این فستیوال، اجرای نمایش‌هایی با ساختار نو و بدیع است.

نمایش «مکبث زار » نماینده کشورمان در این فستیوال جهانی، پیشتر اثر برگزیده فستیوال جهانی شب‌های مسکو و نمایش تقدیر شده در جشنواره مونیخ است و شرکت در جشنواره آونییون فرانسه و اجرا در انستیتو تئاتر گیتس مسکو،  دیگر حضورهای بین‌المللی این نمایش است که در کشورهای ارمنستان، آذربایجان و هند نیز اجرا شده است.

این نمایش سال گذشته در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرد و در دو اجرای خود با استقبال تماشاگران روبرو شد و در بخش ملل چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر دیپلم افتخار بهترین نمایش، طراحی لباس، بهترین موسیقی را دریافت کرد و کاندیدای بهترین کارگردانی نمایش نیز شد.

نمایش «مکبث زار» اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ هرشب ساعت  ۱۹ و سی دقیقه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

 مکبث زار

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها