{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خبرهایی از تئاتر

خبرهایی از تئاتر
کدخبر : 4669

همزمان با تعطیلی دوباره سالن‌های تئاتر خبرگزاری ایرنا به سرایط کاری و اقدامات در حال انجام مدیران این بخش نگاهی داشته است.

هنرام‌‍روز: همزمان با استمرار تعطیلی سالن‌های نمایشی در شهرهای قرمز و رکود فعالیت هنرمندان تئاتر،‌ حوزه هنرهای نمایشی کشور با اخباری چون اختصاص ۵۰ درصد بودجه تئاتر کشور به هنرمندان استان‌ها و برگزاری برخط دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی روزگار می‌گذراند.

با پا گذاشتن به دهه سوم تیرماه ۱۴۰۰ در کنار تب و تاب تعطیلی چند باره تالارها و تماشاخانه‌های کشور به سبب شیوع و شیب افزایشی موج پنجم ویروس کرونا که از ۱۱ تیرماه آغاز شد و تا لحظه تنظیم این گزارش ادامه دارد، بار دیگر اما و اگرهای شرایط ادامه حیات تئاتر در ایران و معیشت اقتصادی هنرمندان این عرصه را همسو با جولان گونه‌ها و موج‌های جدید کرونا بر سر زبان‌ها انداخت.

در این‌ میان در حوزه فرهنگ و هنر و شاخه هنرهای نمایشی نیز شاهد تکاپوی مسئولان در دو جبهه متفاوت هستیم. نخست تلاش برای افزایش حمایت و کمک به خانواده تئاتر در این روزها که کرونا اقتصاد و معیشت اهالی این خانواده را هدف قرار داده و دو دیگر تلاش برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتری که با رسیدن به ماه آخر تابستان و ورود به نیمه دوم سال شاهد برگزاری آنها به شکل مستمر و پی در پی خواهیم بود.

در کنار تمامی این روزهای پرمشغله برای مدیران و دست‌اندرکاران عرصه تئاتر کشور، دیگر بخش‌ها و شاخه‌های این هنر نیز طی هفته جاری خالی از رویداد و اتفاق نبوده است. از مهمترین رویدادهای هفته جاری از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ تیرماه می توان به اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات اداره کل هنرهای نمایشی به اجراهای استانی، آغاز نهضت نمایشنامه نویسی در کشور، برگزاری مجازی دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی، انتشار فراخوان مجله «کتاب تئاتر» برای دریافت مقاله پژوهشی،‌انتشار چاپ دوم «جوادیه»،‌ «نظام آباد» و «سوگواری قبل از مصیبت» در بازار کتاب، برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آماره با پاسداشت خسرو حکیم رابط، انتشار نمایشنامه «زنی به نام راکل» اولین اثر نورا گلیکمن و رونمایی از نمایشنامه «دست هایت کو مم حسن» همزمان با عرضه در تلویزیون تئاتر ایران اشاره کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها