{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گرگ‌ها از خانه امیر سالار نمی‌روند!

گرگ‌ها از خانه امیر سالار نمی‌روند!
کدخبر : 7886

گرگ‌ها در خانه امیر سالار ساکن شده‌اند. طبق قوانین خودشان آنها باید بعد از ۲۱ روز می‌رفتند ولی همچنان در این خانه جا خوش کرده‌اند و همین مساله سبب می‌شود کم کم آذوقه آدم‌ها ته بکشد و حالا وجه دیگری از انسان‌ها نمایان می‌شود، دشمنی جای دوستی را می‌گیرد و ....

به گزارش هنر ام‌روز، این خلاصه‌ای است از نمایش «چرخش» که این روزها در تماشاخانه «هیلاج» روی صحنه می‌رود.

امیر پیکاک، نویسنده و کارگردان این نمایش همزمان با اجرای این اثر نمایشی در گفتگویی با ایسنا توضیحاتی درباره این اثر ارایه می‌دهد.  

او در آغاز درباره استقبال تماشاگران از اجرای این نمایش می‌گوید: خوشبختانه در این مدت با استقبال گرم تماشاگران رو به رو شده‌ایم و آنچه برایمان خوشحال‌کننده‌تر است این است که تماشاگران نظرات بسیار مثبتی درباره کار داشته‌اند و به خوبی با نمایش ارتباط برقرار کرده‌اند.

پیکاک ادامه می‌دهد: هرچند دنیای نمایش ما خیالی است ولی تماشاگران با آن همذات‌پنداری می‌کنند و گویی نمایش حرف دل آنها را می‌زند و از دل مردم بیرون آمده است.

این کارگردان جوان درباره اینکه در این مدت چگونه اعتماد تماشاگران برای حضور در سالن‌های تئاتر ایجاد شده است، توضیح می‌دهد: طبیعتا حضور تماشاگران مانند قبل نیست که اگر بود، مشکلات‌مان خیلی کمتر می‌شد ولی هنوز برای حضور در سالن‌های تئاتر دچار ترس هستند.

او اضافه می‌کند: ما نتوانستیم تبلیغات زیادی داشته باشیم و بیشتر روی تبلیغ تماشاگران حساب کردیم که این اتفاق به شکل خیلی خوبی افتاد. درواقع تبلیغ دهن به دهن همچنان جواب می‌دهد و آن جمله معروف همچنان کاربرد دارد که یک مشتری خوب، صد مشتری می‌آورد و یک مشتری بد، هزار مشتری را می‌تاراند.

پیکاک در پاسخ به این پرسش که آیا از اجرای این نمایش در دوران کرونا پشیمان نشدید، می‌گوید: اصلا پشیمان نشدم چون با وجود شرایط سخت، از نمایش‌مان استقبال شد.

این فعال تئاتری که قرار است این نمایش را در قالب یک پروژه سه قسمتی آماده اجرا کند، توضیح می‌دهد: ایده این نمایش اوایل کرونا به ذهنم رسید. بعد از چند ماه کار کردن تبدیل به پروژه‌ای سه بخشی شد که در حال حاضر بخش اول آن با عنوان «چرخش» روی صحنه است. دو بخش دیگر را زمستان امسال یا بهار سال آینده اجرا خواهم کرد.

او با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از این نمایش درباره احتمال تمدید اجرای آن توضیح می‌دهد: علاقه چندانی به تمدید ندارم چون قرار است فیلم این نمایش را آماده کنیم و بیشتر تمایل دارم روی فیلم تئاتر این کار حساب کنیم چون این نمایش گویی از دل مردم بیرون آمده و حرف آنها را می‌زند. به همین دلیل امیدوارم فیلم آن هم مورد توجه قرار بگیرد.

پیکاک که جزو هنرجویان بازیگری موسسه هیلاج بوده، از همراهی این موسسه با اجرای این نمایش قدردانی می‌کند و می‌گوید: در این مدت خیلی با ما همراهی کردند و در زمینه تامین پلاتوی تمرین، طراحی صحنه و پوستر و ... همکاری خیلی خوبی با ما داشتند.

این اثر نمایشی تا روز هفتم آبان ماه روی صحنه است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها