{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نتیجه بررسی فروش آثار در سه حراجی نشان می‌دهد

بازار هنر جهان تشنه آثار جدید است

بازار هنر جهان تشنه آثار جدید است
کدخبر : 1044
مترجم: مه‌سیما شکریان

نتیجه فروش مزایده‌های پاییز سه حراجی معتبر نیویورک، نشان می‌دهد، نکاتی جدید در تغییر بازار هنر قابل بررسی است. در این گزارش نتیجه مزایده‌های پاییز خانه حراج "کریستیز"، "ساتبیز" و "فیلیپس" از سال 2014 تا 2019 بررسی شده‌است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و بر اساس گزارشی از "آرت نت نیوز" سه مورد که بازار هنر را دچار تغییر کرده و به نظر می‌رسد در آینده پیش ببرد به شرح زیر است:

قیمت آثار (آثاری با قیمت متوسط پرطرفدارتر هستند)

سبک آثار و سابقه تاریخی اثر ( آثار مدرن در حراجی‌ها پرطرفدارتر هستند.)

بازار هنر تشنه ورود آثاری جدید ( چهره‌هایی جدید با آثاری جدید وارد بازار هنر شده‌اند و مورد استقابال قرار گرفته‌اند.)

 فروش آثاری با قیمتی بیش از 10 میلیون دلار در مقایسه با نوامبر سال گذشته 37 درصد کاهش یافته‌است. این آمار در طول شش سال گذشته، بیشترین میزان کاهش را داشته‌. این در حالی است که عرضه آثار کلاسیک و قدیمی و یا در واقع آثار اصلی استادان هنری در این مزایده‌ها کمتر شده‌است، چرا که با وجود اتفاقاتی همچون نبود راه حلی معتبر و منبعی مطمئن برای تعیین اصالت آثار ارائه چنین آثاری سخت‌تر شده‌است.

بازار هنر در کنار این کمبود ارائه، به دنبال راه حلی برای ایجاد بازار هنر، برای هنرمندان جدیدتر است.

میزان فروش آثار هنرمعاصر در طول 5 سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌است. (این در حالی است که به طور کلی فروش آثار هنری در دیگر زمینه‌های هنری کاهش داشته است. مثلا در طول شش سال گذشته فروش آثار قدیمی و تاریخی کاهش یافته است.)

همچنین فروش آثار هنری مدرن مثل امپرسیونیست 25 درصد کاهش داشته‌است، اما آثار هنرمندان پس از جنگ وهنرمندانی که بعد از سال 1975 به دنیا آمده‌اند افزایش داشته است. این افزایش فروش تقریبا 204 درصد گزارش شده‌است.

این به آن معناست که بازار هنر که مدت‌ها مشغول به تبلیغات و فروش آثار هنری گذشته بوده‌است، اکنون روی دیگری به هنر جوان نشان می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد آثار جدید فیگوراتیو و انتزاعی در دسته بندی فروش بالا قرار گرفته‌اند.

با بررسی حضور ده هنرمند جدید در حراجی‌ها به نظر می‌رسد که هنرمندان جدیدی که به نوعی نقاشی‌های فیگوراتیو و یا رنگ پردازانه خلق می‌کنند مورد توجه بازار هنر قرار گرفته‌اند. هنرمندانی مثل "مایکل آرمیتاژ" ، "جاناتان لیندون چیس"، "جنیو فیگس"، "چبالالا سِلف" و "جنی جولین" نقاشان جوانی هستند که در حراجی‌ها با استقبال از طرف خریداران مواجه شدند. در همین حال، "والتر لوبلان"، نقاش بلژیکی و "نورمن راکول"، نقاش و تصویرگر آمریکایی که هر دو هنرمندان قدیمی هستند با ورودشان به بازار فروش هنر معاصر حراجی فیلیپس، مخاطبانی جدید پیدا کردند. به علاوه استقبال از آثار هنرمندانی مثل "لوکاس آروودا"، "آلیچا کواد" و "کاتارینا گروس" ثابت می کند که مخاطبان زیادی هم برای نقاشی و مجسمه‌ سازی انتزاعی وجود دارد. به خصوص اگر هنرمند توسط گروه معتبری که قبلا در آن کار کرده‌است به بازار هنر معرفی شوند.

از تمام این بررسی‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بازار اقتصادی هنر تشنه ورود و حضور هنرمندان و آثار هنری جدید است. حتی اگر این آثار جدید متعلق به هنرمندی قدیمی و یا مرده باشد.

مثالی از زمینه ورود آثار و هنرمندان جدید را می‌توان در کارنامه کاری "مایکل آرمیتاژ" جستجو کرد. این هنرمند برای اولین بار در بینال ونیز حضور داشته و نمایش انفرادی از آثارش در موزه هنرمدرن نیویورک برگزار شده‌است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها