{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اثری از ایران در کنار آثار مدرن اروپایی

اثری از ایران در کنار آثار مدرن اروپایی
کدخبر : 1228

نمایشگاه "تاثیر رنگ" در گالری موزه " Situation Kunst" برپاست. این نمایشگاه آثاری از هنرمندان مطرح جهان همچون "پیر بونار"، "ریچارد سرا"، "ژوزف آلبرس"، "ایو کلاین"، "روی لیختن‌اشتاین"، "آرنولف رینر"، "فرانک استلا"، "فیلیپ گاستون"، "اریک روش" و... را گردآوری کرده‌است. در بین هنرمندان این نمایشگاه نام هنرمند ایرانی "یعقوب امدادیان" نیز به چشم می‌خورد. او تنها هنرمند ایرانی این نمایشگاه است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و به نقل از سایت موزه " Situation Kunst" در توضیح این نمایشگاه آمده:

" این نمایشگاه مروری بر توسعه رنگ در هنر مدرن نیست ، بلکه انگیزه ای برای دیدن رنگ‌ها و خودمان به گونه‌ای متفاوت است. در هنرهای تجسمی، رنگ ابزاری برای بیان است که جایگزین دیگری ندارد. رنگ انگیزه‌ و امکانات زیادی را برای دیدن و تفکر، به‌ویژه در هنر مدرن فراهم می‌کند. رنگ در تغییر تاریخی، رنگ و شکل در فضا، رنگ در حال حرکت موضوعاتی هستند که در انتخاب و نمایش آثار این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند."

"یعقوب امدادیان" (متولد1327) هنرمند ایرانی است. اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند در سال 1350 برگزار شد. او در سال‌های بعد از انقلاب نقش مثبت و پررنگی در برگزاری نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر تهران داشت.

ویژگی مهم آثار او انتزاع طبیعت‌پردازانه است. او تجرید را تا مقطعی پیش می‌برد که اصل وفاداری به منظره را مخدوش نکند. آثار او توجه خانه‌های حراج‌های بین‌المللی را به هنر ایران جلب کرد.

این نمایشگاه تا 20 آوریل 2020 ادامه دارد.

امدادیان

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها