{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برگزاری جشنواره تجسمی فجر در نمایشگاه بین المللی

برگزاری جشنواره تجسمی فجر در نمایشگاه بین المللی
کدخبر : 1230

مدیرکل هنرهای تجسمی از برپایی دوازدهمین جشنواره­ هنرهای تجسمی فجر در نمایشگاه بین المللی تهران خبر داد.

به گزارش هنر‌ام‌روز و به نقل از ستاد خبری "دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر"، مدیرکل هنرهای تجسمی از برپایی دوازدهمین جشنواره­ هنرهای تجسمی فجر در نمایشگاه بین المللی و همچنین انتشار فراخوان این جشنواره خبر داد.

"هادی مظفری" مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس "دوازدهمین ‌جشنواره هنرهای تجسمی فجر"، درباره مکان برگزاری این دوره از جشنواره گفت: "دوازدهمین دوره جشنواره این امکان را می­ دهد تا تمام عرصه­ های هنرهای تجسمی با همه گستردگی که در فرم و محتوای خود دارند، گرد هم جمع ‌شوند. این گردهم ­آیی که در سال های اخیر به لحاظ ساختاری وسیع­ تر نیز شده است، نیازمند فضایی برای برپایی بود که ‌پاسخ­گوی تنوع، خلاقیت و رویکردهای جشنواره باشد.‌"

وی ادامه داد: "امسال برای نخستین بار تلاش کردیم که فضای برپایی جشنواره را از آن مکان­ های همیشگی خارج کنیم تا امکان معرفی ظرفیت­ های هنرهای تجسمی جلوه­ بیشتری پیدا کند و برای همین، با رایزنی ­های متعدد، توانستیم این دوره ‌از جشنواره را به نمایشگاه بین­ المللی ببریم. به نظر می­ رسد با توجه به درخواست­ های مکرر هنرمندان در سال گذشته برای استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین­ المللی تهران، امسال به این آرزوی دیرینه نزدیک شدیم."

مظفری با بیان این که این دوره از جشنواره ۲۳ تا ۳۰ بهمن ­ماه در نمایشگاه بین ­المللی به صورت متمرکز در تمام بخش­ ها برپا ‌می­ شود، اظهار کرد: "بخش مسابقه­ طوبای زرین، بخش چارسوی هنر با حضور تعدادی از گالری­ ها و بخش کیوریتال در مجموعه نمایشگاه بین­ المللی برپا می­ شود و بسیاری از هنرمندان تجسمی در کنار یکدیگر قرار می­ گیرند."

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه بیان کرد: "امیدواریم این تجربه­ نو بتواند مسیرهای جدید و مخاطبان تازه­ ای را نیز به دامنه وسیع هنرهای تجسمی کشور اضافه کند. آنچه برای ما در انتخاب محل جدید نمایشگاه مهم بود، توجه به ‌این مسأله بود که وقتی در فراخوان جشنواره از امکان گفتگوی هنرها صحبت می­ کنیم، در عمل نیز بتوانیم اولاً مکانی را فراهم کنیم ‌که همه این هنرها در کنار هم دیده شوند و مخاطب نیز بتواند تمام جشنواره و طیفی از آثار هنرمندان جوان و استادان و پیشکسوتان را با یک مرور از نظر بگذراند و همچنین بتوانیم از ‌امکانات فضایی خاص نمایشگاه نیز، ره­آوردهای جدیدی برای هنرمندان داشته باشیم. دوم اینکه ظرفیت هنرهای تجسمی را به بخش صنعت و تجارت کشور پیوند بدهیم."

مظفری گفت: "از سال گذشته تلاش کردیم رابطه بین هنرهای تجسمی و اقتصاد هنر را در باغ موزه قصر با برگزاری آرت فر چارسوی هنر بیش از گذشته فراهم کنیم. امسال هم همزمان با جشنواره، نمایشگاه­ های گردشگری و هتلداری و همچنین طلا و جواهر می­ تواند ظرفیت تازه­ ای را در رابطه­ هنرهای تجسمی با بخش صنعت کشور فراهم کند. یکی از نکاتی که برای ما حائز اهمیت است این  است که در طول سال در نمایشگاه بین­ المللی نمایشگاه­ های صنعتی متعددی برگزار می­ شود و این فضای خوبی برای طراحی و بسته بندی و بهره گیری از هنرهای تجسمی در صنعت را ایجاد می­ کند. ‌"

مدیر هنری این رویداد "کیانوش غریب پور" است که هویت بصری این رویداد و پوستر فراخوان جشنواره را طراحی کرده ­است.

"دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر" با ریاست "هادی مظفری"، به دبیری "ابراهیم حقیقی"، دبیر هنری "جمال عرب زاده" و دبیر اجرایی "عبدالرحیم ‌سیاهکارزاده" ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه ۹۸ برگزار می­ شود.‌

slide10

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها