{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جدیدترین اثر بنکسی تخریب شد

جدیدترین اثر بنکسی تخریب شد
کدخبر : 1258
مترجم: مه‌سیما شکریان

جدیدترین نقاشی خیابانی "بنکسی" در شهر برمینگام، که برای جلب توجه مردم به افراد بی‌خانمان در تعطیلات کریسمس کشیده شده بود، تخریب شده است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و به نقل از آرت نت نیوز، چند ساعت بعد از‌ آن که نقاشی "گوزن‌های شمالی" در روز دوشنبه ۹ دسامبر بر دیوار نقش بست، مرد ناشناسی روی این اثر هنری دماغ‌هایی به رنگ قرمز کشید.

به گفته یکی از شاهدان، این خرابکار تهدید کرده که نقاشی‌های دیگر بنکسی این هنرمند مرموز را تخریب خواهد کرد. 

بعد از آن مردم پلیس خبر می‌کنند و پلیس تا جای ممکن جلوی نقاشی دیواری مانع می‌گذارد، اما خراب کار هنوز قصد داشته به نقاشی نزدیک شود و سعی کرده تا از بین مردم برای خود همراهانی پیدا کند، اما مردم جلوی نقاشی دیواری جمع شده بودند و سعی داشتند از تخریب نقاشی جلوگیری کنند. و حتی یکی از افراد حاضر در محل سعی کرده تا رنگ قرمز را از روی نقاشی پاک کند.

در حال حاضر روی این نقاشی محافظ پلاستیکی کشیده شده است. 

بنکسی این اثر هنری را با انتشار ویدیویی در صفحه‌ اینستاگرامش معرفی کرد. در این ویدیو مرد بی‌خانمانی به نام رایان، با اسباب اندکش روی نیمکتی دراز کشیده است.

در این ویدئو ابتدا مرد کارتن خواب و سپس نقاشی دو گوزن را در مجاورت نیمکت روی دیوار را می‌بینیم. انگار منتظرند تا مرد بی‌خانمان را با خود به آسمان پرستاره ببرند.

در زیرنویس این فیلم آمده است: "در ۲۰ دقیقه‌ای که از رایان نشسته بر این نیمکت فیلم گرفتیم، رهگذران بی آن که خودش تقاضایی کرده باشد یک نوشیدنی داغ، دو قطعه شکلات و یک فندک به او دادند."

گفته می‌شود که این خرابکاری توسط یک نقاش خیابانی دیگر به نام "هِرز" Hers صورت گرفته است. هِرز در ویدئویی که با صورت ناپیدا و صدای مخدوش از خودش در یوتیوب منتشر کرده، علت کارش را جلب توجه به زندگی سخت بی‌خانمان‌ها عنوان می‌کند. او می‌گوید طرفدار بنکسی است و می‌خواسته اثری از خودش در کار بنکسی به جا بگذارد.

هِرز می‌گوید: خواستم توجه‌ها را به این مسئله جلب کنم که با وجود شرایط سختی که بی‌خانمان‌ها در آن گرفتارند، مقدار زیادی پول صرف نگهداری و نگهبانی از اثر بنکسی می‌شود. او بعد از این کار، اثری روی بوم چاپ کرد و آن را در ebay به نفع بی‌خانمان‌ها به فروش گذاشت. در این اثر، تصویر مرد بی‌خانمانی را می‌بینیم که به دو نقطه سرخ نگاه می‌کند.

ماه پیش هم یکی از نقاشی‌های دیواری سال ۲۰۰۸ بنکسی در خیابان ناتینگ‌هیل پرده‌برداری شد.

در این اثر هنری، هنرمندی را کنار سه پایه نقاشی و در حال نوشتن کلمه بنکسی، با حروف بزرگ قرمز می‌بینیم. روی این اثر، که نبش خیابان آکلام و پورتوبلو قرار دارد، از سال ۲۰۰۸ دار‌بست زده بودند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها