{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در روزهای پایانی سال 2019

تابلویی از پیکاسو آسیب دید

تابلویی از پیکاسو آسیب دید
کدخبر : 1422

نقاشی "پابلو پیکاسو" با عنوان "پرتره دُرا مار" خلق شده درسال 1944 در موزه "تیت مدرن لندن" نگهداری می‌شود. یکی از بازدیدکنندگان موزه، درتاریخ 28 دسامبر به این تابلو آسیب زد.

 هنرام‌روز-مه‌سیماشکریان: گزارشی در آرت نیوز پیپر، از آسیب یکی از آثار پیکاسو در لندن خبر داد. این تابلو نقاشی، پرتره‌ی یکی از دوستان پیکاسو است. مسئولان موزه تیت گفته‌اند که فردی که به تابلوی نقاشی آسیب زد یک مرد بود و به سرعت دستگیر شد. پلیس در حال تحقیق درباره دلیل این عمل است." اما این موزه از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد.

همچنین در بیانیه پلیس درباره این حادثه گفته شده:" افراد پلیس در حال بررسی مقدار خسارت این حادثه هستند و یک نفر متهم را در این مورد دستگیر کرده‌اند."

این تابلو یک نقاشی سبک کوبیسم از یک زن است که کلاه سبزی بر سر دارد و لباس سبز پوشیده‌است و روی یک صندلی سیاه نشسته. ویژگی زاویه دار این تابلو در دیگر آثار کوبیستی پیکاسو که در سال 1944 خلق شده‌اند، هم دیده می‌شود. در بین آثار پیکاسو چند پرتره از "دُرا مار" وجود دارد.

 

unnamed

 

چند نکته درباره پابلو پیکاسو

پیکاسو از سن هفت سالگی تحت تعلیم طراحی و نقاشی پدرش قرار گرفت. او در آکادمی هنرهای زیبای مادرید که بهترین آکادمی هنر اسپانیا بود به تحصیل هنر پرداخت.

پیکاسو هرگز از جستجوگری در هنر متوقف نشد. گفته می‌شود او یکی از پرکارترین هنرمندان بوده و در طی ۷۸ سال زندگی کاری چندین هزار اثر هنری خلق کرده است. از معروف‌ترین آثار او می‌توان به تابلوهای "دوشیزگان آوینیون" و "گرنیکا" اشاره کرد. دوره‌های اصلی کاری پیکاسو با دوره آبی فام و دوره صورتی آغاز شدند.

این هنرمند به همراه "ژرژ براک" مکتب کوبیسم را پی‌ریزی کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها