{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سیسلیا آلِمانی اولین زن ایتالیایی به عنوان مدیر هنری دوسالانه ونیز

مدیر هنری دوسالانه تجسمی ونیز 2021 مشخص شد

مدیر هنری دوسالانه تجسمی ونیز 2021 مشخص شد
کدخبر : 1458
مترجم: مه‌سیما شکریان

دوسالانه هنری ونیز با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن، هر دو سال یک بار در شهر ونیز کشور ایتالیا برگزار می‌شود. این رویداد هنری در تمامی دوره‌های برگزاری میزبان آثار هنری از تمامی کشورهای جهان بوده و تا کنون چهار مدیر هنری زن داشته‌است. دوره بعدی این رویداد در ما می سال آینده در ونیز آغاز به کار خواهد کرد."سیسلیا آلِمانی" پنجمین زنی است که عهده دار سمت مدیریت هنری این رویداد شده‌است و اولین زن ایتالیایی است که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. او هم اکنون مدیر وسرپرست هنری در نیویورک است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و بر اساس خبری از آرت نیوز، آلِمانی گفته‌است: "این افتخار بزرگی است که بتوانم این نقش را در یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین رویدادهای هنری ایتالیایی و بین المللی به عهده بگیرم و به عنوان اولین زن ایتالیایی در این موقعیت، از فرصتی که به من داده شده قدردانی می‌کنم و از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد می‌خواهم تا پروژه‌هایی را ایجاد کنند که انعکاس دیدگاهشان و جامعه کنونی ما باشد."

در سابقه کار "سیسلیا آلِمانی" فعالیت‌هایی نظیر برنامه ریزی برای نمایشگاه‌های (Frieze) در نیویورک و فعالیت به عنوان مدیر هنری رویداد هنری آرت بازل بوینس آیرس سال 2018 به چشم می‌خورد. او همچنین از سال 2011 رییس برنامه‌های هنری (High Line) نیویورک است و تغییرات مفیدی در این برنامه هنری ایجاد کرده‌است. آلِمانی سال‌ها به عنوان کیورتور مستقل مشغول به برگزاری نمایشگاه‌هایی در موزه مدرن نیویورک و تیت مدرن لندن بوده‌است.

در سال 2017 او نمایش گردان غرفه ایتالیا در بینال ونیز بود.

پیش از او در طول دوره‌های برگزاری دوسالانه ونیز فقط 4 زن به عنوان مدیر هنری این رویداد انتخاب شدند. در سال 2005 "ماریا دِ کورال" و "رزا مارتینز" به صورت مشترک مدیریت این رویداد را بر عهده داشتند و دیگر مدیران زن این رویداد "کریستین ماسِل" و "بایس کوریگر" بودند که به صورن انفرادی این مسئولیت را بر عهده داشتند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها