{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه بنکسی به مجارستان می‌رود

نمایشگاه بنکسی به مجارستان می‌رود
کدخبر : 1615
مترجم: مه‌سیما شکریان

در ادامه نمایش آثاری از بنکسی در شهرهایی مانند آمستردام ، ملبورن ، تورنتو ، برلین و پاریس، نمایشگاه بنکسی، این بار بوداپست پایتخت مجارستان میزبان این نمایشگاه خواهد شد. نمایشگاه "هنر بنکسی" (ART OF BANKSY) شامل 70 اثر یکی از مشهورترین هنرمندان خیابانی است و در موسسه هنرمعاصر گودوت برگزار می‌شود.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از سایت (hungarytoday)، بنیانگذار و صاحب موسسه هنرهای معاصر گودوت ، درباره این نمایشگاه می‌گوید:" این نمایشگاه آثاری از بنکسی هنرمند و نابغه ناشناخته را که روی دیوراهای آجری، گچ‌های فرسوده و زمینه‌های مختلف است را  از سراسر جهان گردهم می‌آورد و ما را به دوباره فکر کردن درباره پیام‌هایی که این هنرمند در قالب نقاشی و چاپ و عکس می‌رساند، وادار می‌کند."

این نمایشگاه بر آثاری از این هنرمند که در فاصله زمانی سال‌های 1997 تا 2008 خلق شده‌اند، تمرکز دارد. گفته می‌شود در آن زمان بنکسی هنوز به شهرت جهانی نرسیده بود. بعد از این دوره به دلیل حجم زیاد آثار خیابانی‌اش (گرافیتی) و پیام‌های سیاسی و اجتماعی نهفته در آن در شهرهای مختلف جهان، هنرمندی مشهور شد. گفته می‌شود دید گاه سیاسی و اجتماعی  و طنز سیاه موجود در آثار این هنرمند یکی از دلایل شهرت و محبوبیت اوست.

این نمایشگاه بعد از این سفرش را به شهرهایی دیگر از جهان ادامه خواهد داد. "هنر بنکسی" شامل تصویر یا نسخه‌هایی از بیشتر آثار نمادین این هنرمند است.

با این حال وب سایت رسمی بنکسی اعلام کرده که نمایشگاه‌هایی از آثار بنکسی برگزار می‌شود، که بدون اطلاع و مشارکت هنرمند سازماندهی شده‌اند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها