{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آثار و وسایلی از جورجیا اوکیف و همسرش در خانه حراج ساتبیز نیویورک

گواهی ازدواج هنرمند زیر چکش حراجی

گواهی ازدواج هنرمند زیر چکش حراجی
کدخبر : 1677
مترجم: مه‌سیما شکریان

مجموعه‌ای از وسایل جورجیا اوکیف (نقاش) و همسرش آلفرد اشتیگلیتس (عکاس) در مزایده حراجی ساتبیز به فروش می‌رسند. این مجموعه از وسایل زندگی روزمره این دو هنرمند تا آثاری نادر از آن‌ها و حتی گواهی ازدواجشان را شامل می‌شوند. این آثار و وسایل به عنوان بخشی از مجموعه شخصی خوان هامیلتون دوست نزدیک این دو هنرمند وارد مزایده خواهد شد.

به گزارش هنرام‌روز و بر اساس خبری از آرت نت نیوز، در این حراجی اثری انتزاعی از جورجیا اوکیف مربوط به سال 1977 با عنوان یک روز با خوان در این مجموعه ارائه خواهد شد. قیمت این اثر در حدود 1.2 میلیون دلار تا 1.8 میلیون دلار تخمین زده شده‌است. همچنین آثار سفالی دیده نشده از این هنرمند با قیمتی در حدود 10 تا 15 هزار دلار به فروش خواهد رسید. همچنین برای  آثاری بر روی کاغذ از این هنرمند قیمتی بالا 120هزار دلار تخمین زده شده‌است.

10332-OKeeffe-Nature-Forms-Gaspé-1024x424

برگزار کننده این مزایده کایلا کارلسن در ساتبیز می‌گوید: "این مجموعه  روابط شخصی و معنا دار دو هنرمند را نشان می‌دهد. همچنین مربوط به چهره در حال تغییر نیویورک و روزگار در حال تحول آمریکا است."

در این مزایده عکسی از آلفرد اشتیگلیتس که تنها سه نسخه از آن وجود دارد با عنوان دست و چرخ مربوط به سال 1933 با قیمتی در حدود 300 تا 500 هزار دلار فروخته خواهد شد. این عکس دست اوکیف بر چرخ ماشینش است و قبل از شروع سفرش به جنوب غربی گرفته شده‌است. اوکیف قرار بود سفرش را به تنهایی و بدون همسرش از نیویورک به نیومکزیکو آغاز کند. کاری که در آن زمان چندان مرسوم نبود.

10332-Alfred-Stieglitz-Georgia-OKeeffe-Hand-and-Wheel-812x1024

همچنین عکس‌هایی از همیلتون و دیگر دوستان  آلفرد اشتیگلیتس که در سال 1910 در گالری معروف 291 نیویورک به نمایش گذاشته شدند، نیز در این مزایده به فروش خواهند رسید.

علاوه بر این آثار هنری، گواهی ازدواج اوکیف و همسرش، چاپ اول کتاب اولیس در سال 1962 با امضای جیمز جویس و دست نوشته‌هایی از جوریا اوکیف و رنگ دانه‌های نقاشی او در این حراجی حضور دارند.

پیش نمایش عمومی این آثار از تاریخ 26 فوریه در شعبه نیویورک حراج ساتبیز آغاز می‌شود و در تاریخ 5 مارس مورد مزایده قرار خواهند گرفت.

جورجیا اوکیف در 15 نوامبر 1887 در آمریکا متولد شد. او به تحصیل هنر در انستیتو هنر شیکاگو پرداخت و پس از آن از در نیویورک ادامه تحصیل داد. در نیویورک  بود که با عکاسی به نام آلفرد اشتیگلیتس آشنا شد و در 1924 با او ازدواج کرد. گفته می‌شود این دو از زوج‌های مثال زدنی تاریخ هنر هستند.

اوکیف در 1915 یکی از پیشگامان نقاشی آبستره در آمریکا شناخته می‌شد، اما بعدتر به نوعی از نقاشی فیگوراتیو روی آورد. سوژه اکثر آثار فیگوراتیو او گل‌ها بودند. در سال 1929 برای پیدا کردن سوژه جدید به نیو مکزیکو سفر کرد و چنان تحت تاثیر محیط و طبیعت آن‌جا قرار گرفت که بعد از بیشتر وقتش را آن‌جا می‌گذراند و در سال 1946 بعد از مرگ همسرش به طور کامل آن‌جا ساکن شد. در سال 1977 از رئیس جمهور آمریکا مدال آزادی رئیس جمهور را دریافت کرد و در سال 1985 مدال ملی هنر را از آن خود کرد. گفته می‌شود اوکیف از سال 1971 مشکل بینایی پیدا کرد و مجبور شد از نقاشی دست بکشد.

او در سال 1986 در سن 98 سالگی در نیومکزیکو درگذشت.

آلفرد اشتیگلیتس متولد 1874 در آمریکا است. او تحصیلاتش را با رشته مکانیک شروع کرد اما بعد به عکاسی علاقه مند شد و عکاسی تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم این هنرمند شد. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود نقش به‌سزایی در قبولاندن عکاسی به عنوان یک شاخه از هنر داشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها