{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به تعویق افتادن حراج‌های هنری مهم دنیا به دلیل کرونا

به تعویق افتادن حراج‌های هنری مهم دنیا به دلیل کرونا
کدخبر : 1777
مترجم: مه سیما شکریان

خانه‌های حراج شهر نیویورک، به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه فروش هنر آسیایی که برنامه‌ای مشارکتی بین گالری‌ها و خانه‌های حراج این شهر بود و درآمد نسبتا خوبی برایشان به دنبال داشت را به تعویق انداختند. این رویداد فروش خانه‌های حراج از ماه مارس به ماه ژوئن منتقل شد. اما گالری‌های همکار هفته هنر آسیا نمایشگاه‌هایشان را با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌کنند.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از آرت نیویز پیپر، در راستای تاثیری که شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری تمام دنیا گذاشته است، برنامه هفته هنرآسیا در نیویورک که قرار بود در تاریخ 12 تا 19 مارس برگزار شود به ماه ژوئن منتقل شد. برنامه هفته هنر آسیا شامل برگزاری مزایده خانه‌های حراج هنر نیویورک و نمایش آثاری هنری از قاره آسیا در گالری‌ها است. گفته می‌شود شش خانه حراج نیویورک شامل حراجی‌های کریستیز، ساتبیز، بونامز، هِریتیج، دویله و آی گاول  برای به تعویق انداختن برنامه‌های فروش به توافق رسیدند، اما نمایش گالری‌ها در نیویورک طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا رفت و آمد در اجتماعات را برای افراد با محدودیت همراه کرده‌است. کاترین مارتین مدیر برگزاری هفته هنر آسیا حراج کریستیز می‌گوید:" فکر می کنم این دوره میزان حضور افراد متفاوت باشد. در چند روز گذشته ، برخی از مردم به من اطلاع دادند که نمی‌توانند به نیویورک بیایند یا چیزی را به این شهر بفرستند. با این حال برخی از افراد که تصمیم گرفته‌اند  به نمایشگاه‌ها بیایند. بعضی از آن‌ها کسانی هستند که در نیویورک زندگی می‌کنند و برنامه‌هایی در خارج نیویورک داشتند که لغو شده‌است و از این‌که در نیویورک بمانند و از نمایشگاه‌ها بازدید کنند خوشحال هستند و بعضی دیگر برنامه‌ریزی کرده‌اند تا برای هفته هنر آسیا به نیویورک بیایند."

کاترین مارتین درباره جابه جایی زمان برگزاری رویدادهای حراج هفته هنر آسیا گفته‌است که جابه جایی این برنامه به زمان دیگر بسیار دشوار بود، چرا که زمان‌بندی برگزاری برنامه‌های فروش آثار هنری فشرده است و به راحتی نمی‌شد که زمان جدیدی را برای هفته هنر آسیا انتخاب کرد. این برنامه در اواخر بهار برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد این زمان بهترین  گزینه بود.

از بین 15 برنامه فروش خانه‌های حراج کریستیز و ساتبیز در ماه مارس، فقط سه مورد طبق زمان‌بندی پیشین برگزار شدند. سال گذشته در هفته هنر آسیا خانه حراج کریستیز، در هشت مزایده‌اش حدود 79 میلیون دلار فروش داشت و خانه حراج ساتبیز نیز در همان زمان نتیجه فروشش را  حدود 45 میلیون دلار اعلام کرد. اما هیچ یک از خانه‌های حراج تخمینشان برای فروش نهایی هفته هنر آسیا در ماه ژوئن 2020 را اعلام نکردند.  

مدیر برگزاری هفته هنر آسیا در نیویورک می‌گوید:" فکر می‌کنم این درست ترین تصمیمی بود که به نمایندگی از همکاران و شرکت کنندگان این رویداد و با توجه به نکات بهداشتی و حفظ سلامتی افراد گرفته شد."

این اولین بار نیست که زمان برگزاری رویداد فروش خانه حراج کریستیز تغییر می‌کند. در سال 2003 و در پی شیوع ویروس سارس نیز برنامه‌‌های فروش بهاره هنگ کنگ از ماه آوریل به ماه ژوئن منتقل شد و نتیجه فروش این دوره از رویداهای فروش 52 میلیون دلار بود که دومین رتبه در میزان فروش هنگ کنگ خانه حراج کریستیز بود.

خانه حراج ساتبیز و بونامز بیش از اعلام خبر تغییر زمان رویداد هفته هنر آسیا، خبر دیگری درباره تغییر برنامه‌هایشان را اعلام نکرده‌اند.

در هفته هنر آسیا نیویورک، گالری‌هایی نیز شرکت دارند. یکی از گالری داران در این باره می‌گوید ما مجموعه‌ای از آثار هنری چین را برای فروش در هفته هنر آسیا فراهم کردیم که از فروش آن‌ها درآمد نسبتا خوبی خواهیم داشت. او می‌گوید میزان سود این رویداد به دلیل انتخاب آثار با کیفیت و ارائه آن‌ها است.

این گالری‌ها با رعایت نکات بهداشتی میزبان بازدیدکنندگانشان هستند و می‌گویند بعضی از مخاطبان ما برنامه ریزی کرده‌اند تا از شهرهای دیگر برای رویداد هفته هنر آسیا به نیویورک بیایند.

البته در این بین تاثیر پرداخت تعرفه برای واردات کالای چینی در آمریکا بر تصمیم برخی از شرکت کنندگان این رویداد تاثیر داشته و کار را برای آنان دشوار کرده‌است و ممکن است به دلیل بالا رفتن قیمت آثار چینی تحت تاثیر این قانون، خریدارانش هم کاهش پیدا کنند.

مورگان لانگ ، مدیر ارشد گروه هنرهای زیبا لندن ، در پاسخ به این سؤال که چگونه  ویروس کرونا ممکن است در بازار هنرهای آسیا تأثیر بگذارد ، می گوید: " وضعیت به وجود آمده باعث لغوبسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری آسیایی از جمله رویداد هنر بازل هنگ کنگ شده‌است و زمان پایان این وضعیت مشخص نیست. همچنین محدودیت انتقال آثار و سفر افراد و برگزاری برنامه‌ها در این وضعیت می‌تواند شکافی در راستای برنامه اقتصادی هنر آسیایی که رو به شکوفایی بود ایجاد کند."

این دوره از هفته هنر آسیا با تغییر زمان برگزاری رویداد فروش خانه‌های حراج و برگزاری برنامه‌ گالری‌ها در حال و هوای متفاوتی برگزار خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها