{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شعبه‌های نیویورک و لندن خانه حراج ساتبیز بازگشایی می‌شوند

شعبه‌های نیویورک و لندن خانه حراج ساتبیز بازگشایی می‌شوند
کدخبر : 1867
خبرنگار:

نشریه آرت نت نیوز از بازگشایی شعبه های نیویورک و لندن خانه حراج ساتبیز خبر داد. خانه حراج ساتبیز موظف است که تا پایان امسال 120 میلیون دلار بدهی و هزینه را پرداخت کند، از این رو مجبور است تا جای ممکن هزینه‌های ناگهانی و جاری اش را کاهش دهد.

هنرام‌روز: سال گذشته خانه حراج ساتبیز به مالکیت خصوصی پاتریک دراهی درآمد. آن زمان، عده‌ای از منتقدان بازار هنر پیش بینی کردند که خریده شدن شرکت ساتبیز توسط مالک خصوصی می‌تواند نشانگر پایان دوره شفافیت در بازار هنر باشد. البته این خانه حراج ملزم به انتشار گزارش‌های مالی سه ماهه است.

هفته گذشته گزارش صورت حساب سالانه ساتبیز منتشر شد. این گزارش مالی مورد تایید شرکت حسابداری دلویت ( Deloitte) است و باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره وضعیت بازپرداخت تعهدات مالی این شرکت با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی شد. در این گزارش آمده که با توجه به تعطیلی بیشتر بخش‌های این خانه حراج از آغاز سال 2020 نمی‌توان پیش بینی کرد که آیا خانه حراج ساتبیز تا پایان سال قادر به تسویه تعهدات مالی اش است یا خیر.

معامله دراهی برای خرید ساتبیز ، به ارزش 3.7 میلیارد دلار ، شامل بدهی‌های پیشین این شرکت هم بود. طبق جدیدترین اسناد ، تا به امروز بدهی‌های این شرکت 467 میلیون دلار (به علاوه بهره) است. امسال باید بیش از یک چهارم این مبلغ یعنی 119 میلیون دلار سود و اصل پرداخت می‌شد و بقیه آن در طول چهار سال آینده سالانه حدود 84 میلیون دلار تسویه می‌شد و به نظر می‌رسد، خانه حراج ساتبیز برای پرداخت این دوره با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رویدادهای فروش با مشکل مواجه شده‌است.

این در حالی است که خانه حراج ساتبیز علاوه بر این بدهی، هزینه‌های دیگری برای گسترش و پیشرفت کارش هم دارد. البته با توجه به شرایط پیش آمده ساتبیز اقداماتی را برای کاهش هزینه‌هایش انجام داده‌است. مثلا حقوق بعضی از کارمندان را حدود 20 تا 30 درصد کاهش داده‌است. با این وجود خانه حراج ساتبیز برای سه ماه اول سال 2020 حدو 13 هزار دلار هزینه داشته است. البته مشاوران و کارشناسان اقتصادی می‌گویند که ساتبیز می‌تواند این مشکلات مالی را حل کند و لازم است پاتریک دراهی حمایت مالی‌اش را از ساتبیز بیشتر کند.  

 بعد از انتشار گزارش مالی، خانه حراج ساتبیز نامه‌هایی برای مشتریانش فرستاد. در این نامه‌ها آمده که خانه حراج ساتبیز در حال از سر گیری فعالیت بسیاری از دفاترش در نیویورک و لندن است و تا کنون از طریق فروش‌های آنلاین حدود 70 میلیون دلار درآمد داشته است و در حال برنامه ریزی برای برگزاری برنامه‌های فروش آنلاین بیشتر است. همچنین در این نامه آمده است که خانه حراج ساتبیز در صورت نیاز از طرف آقای دراهی حمایت مالی خواهد شد. البته گفته می‌شود وضعیت خانه حراج ساتبیز هم مانند دیگر دستگاه‌های اقتصادی در تمام دنیا بی ثبات است و پیش بینی قطعی برای پایان تعطیلی ناشی از شیوع کرونا وجود ندارد.

با این وجود گفته می‌شود خانه حراج ساتبیز اقداماتی را جهت بهبود شرایط کنونی انجام داده‌است و هر گونه اقدام مالی در این شرایط نیازمند اطلاع رسانی شفاف است.

GettyImages-522565438-1024x683

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها