{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اولین دوسالانه هنر معاصر عربستان در شهر تاریخی درعیه در سال 2021 برگزار خواهد شد

اولین دوسالانه هنر معاصر عربستان  در شهر تاریخی درعیه در سال 2021 برگزار خواهد شد
کدخبر : 1894
خبرنگار:

دولت عربستان سعودی از برنامه ریزی های خود برای برگزاری دوسالانه جدید هنر معاصر در شهر تاریخی درعیه، در نزدیکی ریاض خبر داد. محل برگزاری این دوره از دوسالانه منطقه ترایوف در مرکز شهر درعیه خواهد بود. هنوز هنرمندان شرکت کننده در این رویداد به طور کامل مشخص نشده‌اند.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از آرت نیوز پیپر، درعیه نمادی از تاریخ عربستان سعودی است. در حقیقت این شهر پایتخت اولین دولت سعودی است. در سال 1774 میلادی محمدابن سعود حاکم با همکاری سران مذهبی این شهر را به قطب قدرت و ثروت تبدیل کرد. در سال  1818 عثمانی‌ها این شهر را ویران کردند. درعیه تا سال 2000 متروکه بود و اجرای طرح بازسازی آن آغاز شد. منطقه تورایوف در مرکز شهر قرار  دارد و از سال 2010 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده‌است. این منطقه قصر سلطنتی خاندان سعود که پایه گذار اولین دولت سعودی است را شامل می‌شود. در روزنامه‌های عربستان از این منطقه به عنوان  "مروارید عربستان سعودی" یاد شده‌است.

سخنگوی وزارت فرهنگ عربستان اعلام کرد، حامی رویداد دوسالانه هنرمعاصر عربستان سعودی بنیاد (Thunaiyat Ad-Diriyah) است. این بنیاد قصد دارد بر سازماندهی و برگزاری دوسالانه‌های هنر معاصر و هنر اسلامی که بعد از این برگزار خواهند شد، نظارت کند و به ریاست وزیر فرهنگ ، شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان وزیر فرهنگ عربستان سعودی اداره می‌شود. این شاهزاده سعودی پیش از این به خاطر خرید تابلوی سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی شناخته شده‌بود.

Prince_Bader_bin_Abdullah_Al_Farhan

اولین دوره از دوسالانه هنرمعاصر در سال 2021 برگزار خواهد شد، همچنین برای برگزاری دوسالانه هنراسلامی در سال 2022 هم برنامه ریزی شده‌است. موضوع و تمرکز هر دوره از دوسالانه با توجه به شرایط هر سال انتخاب می‌شود. برگزار کنندگانت این رویداد هنری می‌گویند، این دوسالانه بستری پایدار برای نمایش آثار هنرمندان عربستان سعودی است تا آثارشان در سطح بین المللی شناخته شود و همچنین برای بازدیدکنندگان فرصتی است تا از آثار فرهنگی و هنری و خلاقیت هنرمندان عربستان سعودی بازدید کنند. البته شرکت کنندگان نهایی این رویداد هنوز مشخص نشده‌اند.

این دوسالانه تلاشی برای تقویت اعتبار فرهنگی و ارائه تصویری بازتر از این کشور به جهانیان است. اما مشخص نیست کاهش قیمت نفت و همه گیری ویروس کرونا چه تاثیری بر برگزاری این رویداد و میزان استقبال مخاطبان خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها