{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی دو بخشی از یک زوج مربوط به دوران رنسانس بعد از ۱۲۵ سال جدایی کنار هم قرار گرفت

نقاشی دو بخشی از یک زوج مربوط به دوران رنسانس بعد از ۱۲۵ سال جدایی کنار هم قرار گرفت
کدخبر : 1920
خبرنگار:

این نقاشی‌ها که در سال ۱۵۳۹ توسط بارتولوموس برین ( Bartholomäus Bruyn) نقاش آلمانی خلق شده بود، با تلاش یک مورخ هنری بعد از دو دهه تحقیق در سراسر اروپا سرانجام کنار هم قرار گرفتند.

هنرام‌روز: الیزابت و جاکوب امفالیوس( وکیلی سرشناس در کلن آلمان) سفارش این نقاشی را قبل از ازدواجشان دادند و از از زمان خلق این اثر تا ۳۵۰ سال بعد به یکدیگر نگاه کردند. تا اینکه در سال ۱۸۹۶ در یک مزایده آثار هنری در لندن شاید برای فروش به قیمت بالاتر از یکدیگر جدا شدند.

هویت مدل‌های این نقاشی در طول سال‌ها و جابه‌‌جایی‌ها فراموش شد تا اینکه ۲۰ سال پیش تصویری از این تابلوها در کنار هم در کاتالوگ حراج لندن کنار یکدیگر دیده‌شد.

سرانجام به کمک بنیاد رامبراند و یک سرمایه‌گذار خصوصی هنر پرتره جاکوب به قیمت ۲۵۰ هزار یورو خریداری شد و در کنار تابلوی همسرش قرار گرفت. این تابلوها در موزه‌ ملی هلند نگهداری می‌شوند.

زظطزظز

سربند و شاخه گیاه در دست الیزابت نشانی از ازدواج است. یک دلال اثار هنری انگلیسی پرتره جاکوب را خرید و نقاشی زن سرانجام به موزه ملی امستردام رسید. این تابلو  یک بار در حراجی در سال ۱۹۵۵ دیده‌شد و در سال ۲۰۱۹ با عنوان پرتره یک مرد ناشناس در حراجی شرکت کرد. 

بارتولوموس برین  ۱۵۵۵-۱۴۹۳ نقاش آلمانی بود. آثار او به دلیل جزییات در صورت‌ها و لباس‌ها و وسایل کوچک در دست‌ها به عنوان نشانه مشهور است. او همچنین تعداد زیادی تابلوهایی دوبخشی یا تابلوهای ازدواج را سفارش می‌گرفت.

یسببیسسیب

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها