{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

صحنه‌هایی از جنگ جهانی اول به قلم زنان

صحنه‌هایی از جنگ جهانی اول به قلم زنان
کدخبر : 1947
خبرنگار:

جنگ جهانی اول چه در زمان خودش و چه بعد از آن تاثیر عظیمی روی زندگی تمام مردم دنیا گداشت اما زمانی که صحبت از جنگ به میان می‌آید بیشتر روایت داستان مردان است. در این گزارش داستان‌هایی از چند زن در جنگ جهانی اول آورده شده. این زنان هنرمندانی بودند که به طور مستقیم با جنگ در ارتباط بودند و به عنوان راننده آمبولانس، پرستار و ... فعالیت می‌کردند و نقاشی‌هایی را هم در این دوران خلق کردند.

هنرام‌روز:

اولیو مودی کوکی، در آمبولانس

این هنرمند در طول جنگ جهانی اول کارهای مختلفی انجام داد و در صلیب سرخ خدمت کرد. از این هنرمند آثاری مربوط به زمانی که راننده آمبولانس بود باقی مانده‌است. او بعد از جنگ به کشورهای مختلف سفر کرد و آثارش را به نمایش گذاشت.

default (5)

کلر آتوود، شب سال نو در سالن غذاخوری پل لندن

کلر آتوود از طرف کمیته کاری زنان در جنگ جهانی اول مامور شد تا فعالیت‌های زنان و داوطلبان زن دوران جنگ را نقاشی کند.  او در این نقاشی یکی از شب‌های سال نو در زمان جنگ جهانی اول  را به تصویر کشیده. در این تصویر تمرکز بر شاهزاده هلنا ویکتوریا و بازیگر مشهور انگلیسی الن تری در مرکز تصویر است.

default (4)

راننده اتوبوس، ویکتوریا مونکهاوس

این هنرمند نیز برای کمیته کاری زنان، هفت نقاشی از زنانی کشید که در زمان جنگ جهانی اول دوره خدمت سربازی را طی می‌کردند و مشغول به کاری بودند که پیش از جنگ مردان آن را انجام می‌دادند. مانند راننده اتوبوس.

default (3)

بیمارستان اسکاتلندی، نورا نیلسون گری

در طول جنگ جهانی اول ، نورا نیلسون گری به عنوان یک پرستار داوطلب در بیمارستان زنان اسکاتلندی  خدمت کرد و در اوقات بیکاری به نقاشی مشغول بود و آثاری از فضای بیمارستان و زنان در حال خدمت در بیمارستان را خلق کرده‌است.

default (2)

سالن نهار خوری زنانه در کارخانه، فلورا لاین

این هنرمند در طول جنگ جهانی اول مامور شد تا دو نقاشی بزرگ از صحنه‌هایی از کار زنان در کارخانه لیدز و بردفورد را خلق کند.

default (1)

کارخانه مهمات، آنا ایری

این هنرمند با قرار دادی سخت گیرانه، که برای هر روز تاخیر در تحویل کار مجازات در نظر گرفته شده‌بود، مامور شد تا نقاشی‌هایی از کارخانه‌های مهمات و مونتاژ هواپیما در طول جنگ جهانی اول را خلق کند.

default

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها