{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هنرمندان مشهور و مناظر الهام بخششان

هنرمندان مشهور و مناظر الهام بخششان
کدخبر : 1952
خبرنگار:

در سراسر دنیا مناظری از کوه و طبیعت ابرها و دریا و حتی ساختمان‌هایی است که برای هنرمندان الهام بخش بوده‌است. کم نیستند هنرمندانی که برای مدتی کوتاه به یک شهر سفر کردند و آنقدر مناظر شهرجدید را زیبا و الهام بخش دیدند که برای تمام عمریا چند سال در آن شهر اقامت کردند. این گزارش درباره شهرهای الهام بخش برای وینسنت ون گوگ، ماری کاسات، کلود مونه، جان سینگر سارجنت، سالوادور دالی، کلود مونه و پابلو پیکاسو است.

هنرام‌روز:

وینسنت ون گوگ

وینسنت ون گوگ در زوندرت هلند بدنیا آمد. او برای اولین بار در سال 1875 هنگامی که فقط 22 سال داشت به فرانسه رفت. این هنرمند 2 سال در پاریس مرکز حضورهنرمندان و روشنفکران ماند و در سال 1888 به آرل درجنوب فرانسه رفت. این هنرمند در آرل استودیواش را با نام کاخ زرد راه اندازی کرد وتعدادی از بهترین آثارش مثل گل‌های آفتابگردان را نیز در همین کاخ زرد کشید. بعد از آن در بیمارستان روانی بستری شد و به حومه پاریس بازگشت.

VAN GOGH2

سالوادور دالی

در سال 1930 سالوادور دالی بندر پرت لیگات در اسپانیا را خانه خود نامید و یک کلبه ماهیگیری را تبدیل به آتلیه خود کرد. او در پورت لیگات انزوا و نوری را یافت که در آن توانست به خلق هنری بپردازد.

سالوادور دالی درباره پرت لیگات: " بندر لیگات مکان ایده آل برای کار من است. اینجا زمان کندتر می‌گذرد و هر ساعت از ابعاد مناسب برخوردار است. در این منطقه بین زمین و اسمان صلح وجود دارد."

او چه برای ساخت مجسمه و چه نقاشی اغلب بیرون خانه بود و  نهایت استفاده را از مناظر پرت لیگات می‌کرد.

DALI

جان سینگر سارجنت

جان سینگر سارجنت از والدین آمریکایی در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. او بیشتر عمرش را در کوچ از شهری به شهر دیگر گذراند و در جستجوی مناظری جدید برای نقاشی به جاهای مختلف اروپا سفر کرد. آثار این هنرمند در طول زندگی حرفه‌ای خود مورد توجه بود اما آثاری هم دارد که برای نمایش عمومی خلق نشدند. شهر ونیز ایتالیا شهری ایده آل برای سینگر سارجنت بود و خانه معنوی این هنرمند محسوب می‌شود.

از سال 1898 تا 1913 ، این هنرمند حداقل سالی یک بار به ونیز سفر می کرد. سارجنت به جای اینکه به شلوغی و شلوغی مردم درخیابانها توجه کند، به کانال و معماری این شهر توجه و تمرکز کرد و انسان را از آثارش در ونیز دور کرد و به لکه‌هایی از رنگ خلاصه کرد. سینگر سارجنت در آن مدت روی مهارتش در کشیدن آب و ساختمان‌ها تمرکز کرد.

SARGENT

ماری کاسات

ماری کاسات نقاش و چاپگر آمریکایی که ابتدا در پنسیلوانیا زندگی می‌کرد، مصمم بود که هنرمند شود. او تحصیل هنر را انتخاب کرد و در سال 1866 و در سن 22 سالگی به پاریس رفت. این هنرمند با هنرمندان امپرسیونیست آشنا شد و با نقاشی‌هایی که از پیوند صمیمی بین مادر و فرزند کوچک کشید توجه خود را به زندگی اجتمای زنان معطوف کرد. سبک امپرسیونیست به کاسات این آزادی را داد تا در فضای باز نقاشی کند و مناظری سرشار از آرامش با حضور زنانش خلق کند.

دوستی کاسات با ادگاردگا هنرمند باعث شد تا تنها زنی باشد که آثارش را با هنرمندان امپرسیونیست به نمایش بگذارد. ماری کاسات آنقدر به پاریس دل بست که که تا سن 82 سالگی و زمان مرگش آنجا ماند.

MARI KASAT

کلود مونه

کلود مونه در جریان جنگ فرانسه و پروس به لندن نقل مکان کرد و علی رغم زندگی سخت به دلیل سرمای لندن و ندانستن زبان انگلیسی مجذوب معماری و آسمان این شهر شد.  او تا سال 1904 در هتل ساوی ماند و از بالکن‌های شهر مه گرفته و نه یک شهر واضح و آفتابی نقاشی کرد.

مونه درباره لندن گفته: " در لندن هیچ روزی مانند روز دیگرنیست و مه رنگ عجیبی به شهر می‌دهد."

MONE

پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو در مالاگا متولد شد و فعالیت هنری خود را در بارسلونا آغاز کرد، اما در پاریس شکوفا شد. او در سال 1900 به پاریس رسید و مجذوب هنرادگار دگا، ون گوگ و سزان شد.

سبک کاری این هنرمند در سال‌های اقامتش در فرانسه تغییرات زیادی کرد و تحت تاثیر هنرمندانی که ذکر شد قرار گرفت. اما پاریسی که پیکاسو در بدو وروردش به این شهر نقاشی کرد شهر پر زرق و زیبا نبود و مردم فقیر و کولی را برای موضوع نقاشی انتخاب کرد که نمی‌توانست به آن‌ها کمک کند. این هنرمند نه تنها پاریس که به کل فرانسه عشق می‌ورزید. پیکاسو سال های زیادی در فرانسه، در ویلایی بزرگ و قدیمی در منطقه زیبای پرونس؛جنوب فرانسه زندگی کرد و قبر پیکاسو هم به وصیت خودش در باغ اطراف خانه است.

PICASO

 

 

ارسال نظر:

نظرات:
  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها