{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شناور در خلا

شناور در خلا
کدخبر : 1969
خبرنگار:

لارنس مالتساف هنرمند بلژیکی در سال 1995 چیدمان‌ "فشرده" یا (shirink) با حضور انسان و به شکلی متفاوت اجرا کرد. این چیدمان که انسان‌های وکیوم شده با لوله‌ای برای تنفس در کنارش را به صورت معلق در فضا قرار داد، در روزهای کرونا مجددا مورد توجه قرار گرفت و ماه گذشته دوباره اجرا شد.

هنرام‌روز: مدل‌های این هنرمند با فیگورهایی مشابه جنین انسان در شکم مادر و یا حالت مصلوب در فضای خلا شناور می‌شدند و فقط می‌توانستند نفس بکشند. بدن تحت فشار یا وکیوم شده انسان در کیسه‌های پلاستیکی خالی از اکسیژن یادآور بسته بندی‌های مواد غذایی پروتئینی نیز هست.

4A612605-DEDB-41EA-A51D-CE78A4586881

این پرفرومنس از سال 1995 بارها در فستیوال‌های هنری و موزه‌ها و حتی یک رویداد مد به نمایش درآمد، اما جدید ترین اجرای آن مربوط به ماه گذشته است چرا که در روزهای قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا مجددا مورد توجه قرار گرفت.

ایده این اجرا روزی به ذهن هنرمند رسید که به تشکش که با پلاستیک وکیوم بسته بندی شده بود نگاه کرد و بعد فکر کرد اگر انسان در این کیسه قرار چه فرمی پیدا می‌کند. فشردگی و دفرمگی بدن انسان در پلاستیک توجه او را به خود جلب کرد و این آغازی برای طراحی این پرفورمنس بود.

E05867B7-DE10-4DE5-80EE-FAC4719E8B83

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها