{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انحلال بزرگترین مجموعه سمعی بصری آمریکای جنوبی توسط رییس‌جمهور افراطی برزیل

انحلال بزرگترین مجموعه سمعی بصری آمریکای جنوبی توسط رییس‌جمهور افراطی برزیل
کدخبر : 2014
خبرنگار:

از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور راست افراطی ژایر بولسانارو در سال ۲۰۱۹، در میان آشفتگی‌های مداوم در بخش فرهنگ و هنر برزیل، یک نهاد تاریخی دیگر، «سینماتک برزیل» در سائوپائولو منحل شد. این موسسه در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و بزرگترین مجموعه سمعی و بصری در آمریکای جنوبی را در خود جای داده و بیش از ۲۵۰۰۰۰ رول فیلم را در بر گرفته است.

هنرام‌روز: در این ماه، دولت کلیه کادر فنی در این نهاد را برکنار کرد، مشخص نیست که چه اتفاقی برای این مجموعه خواهد افتاد. با این حال، این اقدام دولت خطرات مهمی را برای آثار این مجموعه که عمدتاً از نیترات تشکیل شده‌اند به وجود می‌آورد، ماده‌ای بسیار قابل اشتعال که می‌تواند به طور خودجوش بدون مراقبت مناسب توسط متخصصان فنی آموزش دیده، قابل احتراق باشد.

آلیس پرتغال، نماینده کنگره سالوادور در بیانیه‌‌ای گفت: ۴۱ کارمند اخراج شده "تکنسین‌های بسیار ماهری هستند که ده ها سال در آنجا کار کرده‌اند" و این اقدام بولسانارو به این معنی است که او کشوری بدون حافظه، فرهنگ و آموزش می‌خواهد.  

وزیر فرهنگ ایالتی سائوپائولو گفت: آنچه اتفاق می‌افتد جرمی علیه فرهنگ برزیل است.  مجموعه‌ای با اهمیت بسیار در معرض خطر است و فاجعه در معرض اتفاق است.

 

بولسانارو در ژانویه سال ۲۰۱۹ وزارت فرهنگ را منحل کرد. وزارت جهانگردی که هم اکنون بر همه سازمان‌های فرهنگی فدرال نظارت می‌کند، اعلام کرده است که یک سازمان نامشخص اجتماعی ممکن است ظرف سه تا چهار ماه آینده این ساختمان سینم را به دست بگیرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها