{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه درگذشت آگوست رنوار

به بهانه درگذشت آگوست رنوار
کدخبر : 2025
خبرنگار:

پیر اُگوست رنوآر ‏Pierre Auguste Renoir نقاش زادهٔ ۲۵ فوریهٔ ۱۸۴۱ در لیموژ فرانسه است و در تاریخ ۳ دسامبر ۱۹۱۹ درگذشت. دراین گزارش ویدیویی از نقاشی کردن رنوار را می‌بینید.

E8E24C7F-AD93-4345-BE1C-5B6857725A1F

هنرام‌روز: رنوار در لیموژ فرانسه به دنیا آمد و از نوجوانی نقاشی را شروع کرد.  ابتدا به عنوان هنرمند تجاری و سپس چندین سال به عنوان نگهبان موزهٔ لوور پاریس کار کرد،  در آنجا نمایشگاهی دایر کرد و به ترسیم صورت اشخاص اشتغال ورزید. نخست تحت تأثیر هنر چینی قرار گرفت. او سپس به سبک نقاشانی همچون سیسیلی و کلود‌مونه که از بنیانگذاران مکتب امپرسیونیسم بودند پیوست. این نقاشان در آثار خود سوژه‌های طبیعی وفضای آزاد را با نور و رنگ طبیعی ترسیم‌ می‌کردند. 

وی در دومین، سومین و هفتمین دوره نمایشگاه امپرسیونیسم همراه مونه و دیگر پیشگامان این مکتب نقاشی شرکت کرد و در طی سال‌های ۱۸۷۸ تا ۱۸۸۳ نمایشگاه‌هایی را به صورت انفرادی برپا کرد. در سال ۱۸۷۵، مشکلات مالی هنرمندان سبک امپرسیونیسم آن‌ها را وادار به حراج آثار خود کرد. در سال ۱۸۹۰ برای آخرین بار در یک نمایشگاه گروهی همراه دیگر امپرسیونیست‌ها شرکت کرد و مدال لژیون را نصیب خود کرد. رنوار با وجود ناراحتی‌های جسمانی که داشت تا آخر عمر به نقاشی کشیدن ادامه داد. آثار رنوار به آثار تابستانی معروف است و از شفافیت و نور و سایه‌روشن‌های روزهای تابستان برخوردار است. برخی از آثار اگوست رنوآر عبارت‌اند از: ضیافت در شب، که از بهترین آثار مکتب امپرسیونیسم به‌شمار می‌رود و همچنین آسیای گالِت، تاب، و لوژ. رنوآر بیش از خود اشیا به انعکاسات نور در آنها توجه داشت. او نخستین هنرمندی بود که رنگ سیاه را از آثار خود حذف کرد.

آگوست رنوار در سن ۷۸ سالگی، در ۳ دسامبر ۱۹۱۹ در فرانسه درگذشت.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها