{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پژوهشی ۱۴ ساله اسرار جدیدی از منالیزا را فاش کرد

پژوهشی ۱۴ ساله اسرار جدیدی از منالیزا را فاش کرد
کدخبر : 2100
خبرنگار:

پژوهش پاسکال کوته طراحی پنهان زیر تابلوی منالیزا را تشخیص داد.

هنرام‌روز: پاسکال کوته پژوهشگر آثار هنری که دوربین‌های بسیار پیشرفته‌ای برای تجزیه لایه‌های رنگی و پیش طرح‌های آثار هنری را اختراع کرده، ۱۴ سال را صرف مطالعه و پژوهش بر تابلوی منالیزا در موزه لوور کرد. تحقیقات او با بررسی ۱۶۵۰ تصویر انجام شده‌است. نتایج تحقیقات او طراحی پنهان شده زیر این نقاشی را نشان می‌دهد که اندکی با نقاشی نهایی تفاوت دارد و تا کنون دیده نشده‌است.

نقطه‌های ذغالی روی دست و سر منالیزا نشان می‌دهد که داوینچی برای پیاده کردن طرح منالیزا روی بوم از تکنیک گرته برداری (سوراخ کردن کاغذ و انتقال طرح از این سوراخ‌ها به وسیله پودر ذغال) استفاده کرده‌است. این اولین بار است چنین چیزی در یک نقاشی مشهور مشاهده می‌شود و با توجه به آن احتمال وجود نسخه‌ای کاغذی از منالیزا به قلم داوینچی زیاد است که شاید برای دیگر نسخه‌های دیگر این تابلو نیز استفاده شده و اندکی با منالیزای لوور متفاوت است.

کوته به ارت نیوز گفته موزه لوور من را به دلیل اینکه  مخترع یک دوربین چند طیفی با وضوح بسیار بالا و بسیار حساس و جدید هستم برای این کار انتخاب کرده‌اند. دوربین کوته قادر است لایه‌های پنهان نقاشی را که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست را تشخیص دهد.

تحقیقات کوته جزئیاتی دیگر از این اثر را نیز فاش کرده. مانند چیزی که به نظر می‌رسد یک پیچ مو یا سنجاق سر دقیقاً بالای سر مونالیزا است - چیزی که در زمان خلق نقاشی در فلورانس مد نبود. کوته می‌گوید این سنجاق مو نشان می‌دهد که منالیزا یک پرتره معمولی نیست بلکه اثری تمثیلی یا نقاشی یک الهه است.

C6558F66-CE81-47B8-82A0-05020831F15F

ارسال نظر:

نظرات:
  • پاسخ

    ضمن تشکر از خانم شکریان برای ترجمه ی این خبر؛ کاش در خصوص رنگ خطوط و توضیحات بیشتر؛ لینک رفرنس را میدادند.

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها