{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

همکاری موزه هرمیتاژ سنت‌پترزبورگ و موزه ملی ایران

همکاری موزه هرمیتاژ سنت‌پترزبورگ  و موزه ملی ایران
کدخبر : 2147
خبرنگار:

موزه هرمیتاژ از همکاری و تبادل آثار هنری ممتاز برای نمایش با موزه ملی ایران خبر داد. علی رغم همه گیری ویروس کرونا این موزه و موزه ملی ایران در گفت و گویی آنلاین در مورد همکاری‌های آینده صحبت کردند.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از آرت نیوز پیپر موزه هرمیتاژ از اواسط ماه ژوئیه بازگشایی شد و دیداری مجازی در تاریخ 25 آگوست بین مدیران موزه ملی ایران و هرمیتاژ برگزار شد که موضوع اصلی آن همکاری فرهنگی دو موزه و تبادل تجربیات بین دو موزه در زمان کرونا و بعد از آن بود.

سخنرانان این برنامه جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران، میخائیل پیوتروفسکی ، مدیر هرمیتاژ و اولگا تارتینووا بودند. سابقه همکاری فرهنگی ایران و روسیه به دوران تزار  در روسیه بازمی‌گردد. ایران و روسیه در ماه سپتامبر نیز درباره تولید مشترک واکسن کووید 19 نیز صحبت کردند.

میخائیل پیوتروفسکی درباره این برنامه می‌گوید: "ما نباید اهمیت جلسات خود را دست کم بگیریم ، زیرا اولاً ، مطالعه ایران بخش مهمی از مطالعه فرهنگ روسیه است و اقدامات موزه‌ها است که تصویر ایران را در روسیه می‌سازد."  میخائیل پیوتروفسکی  متخصص مطالعات اسلامی و رئیس دانشگاه شرق شناسی سنت‌پترزبورگ نیز هست.

به گفته او، موزه هرمیتاژ در حال نهایی کردن توافق نامه ای با موزه ملی ایران است که منجر به برگزاری جشن در موزه هرمیتاژ و نمایشگاه تبادلی و کوچکی از آثار برجسته هنر ایران خواهد بود.

چهار سال بعد از لغو نمایش آثار موزه هنرهای معاصر تهران در برلین و رم مدیر موزه هرمیتاژ به آرت نیوز پیپر گفت در حال حاضر برنامه‌ای برای آوردن آثار ایران به روسیه ندارد، با این حال ، او پیش بینی می کند که نمایشگاهی دائمی و جدید  از حفاری‌های باستانشناس موزه هرمیتاژ در ایران، تا پایان سال 2020 در موزه این موزه افتتاح شود.

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها