{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مغناطیس اثر هنری ملهم از خانه کعبه برای حمایت مالی در دوران همه‌گیری به حراج گذاشته می‌شود

مغناطیس اثر هنری ملهم از خانه کعبه برای حمایت مالی در دوران همه‌گیری به حراج گذاشته می‌شود
کدخبر : 2153
خبرنگار:

مغناطیس اثر تحسین شده احمد مطر هنرمند سعودی به عنوان اولین اثر در برنامه حراج «آینده نوشته نشده‌است» که با همکاری خانه حراج کریستیز، سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل متحد در جهت جمع آوری حمایت مالی برای جوامع آسیب دیده از همه گیری جهانی کرونا و بهبود اوضاع و اطلاع رسانی درباره آن در ماه نوامبر برگزار می‌شود، به حراج گذاشته خواهد شد. پیش بینی می‌شود این اثر حداقل با قیمت ۱۵۵۰۰۰ دلار به فروش برسد.

هنرام‌روز: این اثر یک آهن ربای مکعب شکل است که نمادی از کعبه (خانه خدا و قبله مسلمان جهان) است و بین هزاران ذره آهن احاطه شده‌است. در اطلاعیه مطبوعاتی در توصیف این اثر چنین نوشته شده: «مغناطیس یکی از شاخص ترین تصاویر فرهنگی قرن بیست و یکم از جهان اسلام است که ترکیبی از هنر، علم و مفهوم هویت و دین را در هم می آمیزد.»

هدف احمد مطر که از نظر معنوی با کعبه ارتباط خاصی دارد و در عربستان سعودی بزرگ شده‌است خلق اثری ساده اما مسحور کننده‌بوده‌است. او این اثر را با الهام از جمله والدینش در کودکی خلق کرده‌است:«وقتی به مکه می‌روی احساس می‌کنی که توسط یک آهن ربا به سمت خانه کعبه جذب می‌شوی.»

D05032D9-B8B8-4426-A8B9-E173272DFD56

احمد مطر هنرمند سعودی متولد سال ۱۹۷۹ است و در شمار هنرمندان تاثیر گذار کشور خود است.

آثار او در گالری‌ها و موزه‌های معتبر مثل موزه هنر بروکلین به نمایش درآمده‌است و چندین بار نیز در رویداد‌های حراج ارائه شده. مغناطیس یکی از مهم‌ترین آثار اوست که در برلین و در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳۶ هزار دلار فروخته‌شد. این اثر چیدمانی است که در ۵ نسخه و در سال ۲۰۰۹ توسط این هنرمند خلق شد. مغناطیس با استفاده از رنگ سیاه و سفید و دایره و مربع و قدرت جذب و چرخش بین آهن و آهن‌ربا چندین مفهوم معنوی را با خود به همراه دارد.

پروژه «آینده نوشته نشده» همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد با همکاری سازمان بهداشت جهانی و خانه حراج کریستیز، با هدف افزایش آگاهی و یافتن مسیر جهانی برای بهبودی از شرایط همه گیر کووید ۱۹ و جمع آوری بودجه برای حمایت از جوامع آسیب پذیر در معرض خطر با سیستم بهداشتی ضعیف برگزار می‌شود و تمام عواید آن به سازمان بهداشت جهانی تعلق می‌گیرد و از پروژه‌های هنری که به بهبود جامعه کمک می‌کنند و پیام‌هایی آموزنده برای مردم در جهت بهداشت و سلامت دارند حمایت خواهد کرد.

A1A0CA20-7185-4AB4-B595-E4893EF814D9

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها