{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«شاهکار گمشده داوینچی» شاید هیچ وقت نقاشی نشده‌است!

«شاهکار گمشده داوینچی» شاید هیچ وقت نقاشی نشده‌است!
کدخبر : 2168
خبرنگار:

کارشناسان بعد از سال‌ها تحقیق دریافتند که شاهکار گمشده داوینچی «نبرد آنگیاری» در کاخ وکیو را نمی‌توان یافت چرا که احتمالا هرگز نقاشی نشده‌است.

هنرام‌روز: پیش از این کارشناسان حدس می‌زند نقاشی اصلی نبرد آنگیاری که دواینچی در سال ۱۵۰۳ پس از رقابت با میکل آنژ مامور اجرای آن شد، اصلا بر دیوار کاخ اجرا نشده و در مرحله زیر سازی به دلیل بروز مشکلات متوقف شده‌ و تنها در مرحله پیش طرح باقی مانده‌‌است.

از شواهدی که باعث شد تا تحقیق برای یافتن این نقاشی آغاز شد جمله «جورجیو وازارلی» معمار و مورخ هنر دوران رنسانس بر نقاشی نبرد آنگیاری (که بعد از داوینچی مامور اجرای آن شد) بود: «جستجو کنید و پیدا خواهید کرد» این جمله کارشناسان را بر آن داشت تا به دنبال این شاهکار گمشده بگردند و بعد از سراچینی محقق این پروژه شکافی پشت نقاشی جورجیو وازاری یافت، جایی که تصور می‌شد نقاشی دیواری لئوناردو وجود دارد، همین موضوع باعث توجه مردم به این اثر شد و سراچینی اعلام کرد: «این می تواند به یکی از بزرگترین یافته های تاریخ هنر تبدیل شود.» و شروع به استفاده از فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته برای کشف آنچه که در پس اثر وازاری است، کرد. 

در این بین برخی ادعا کردند که فناوری او می تواند ساختار معماری با ارزش این کاخ را در معرض خطر قرار دهد. بعد از آن در قسمت زیرین رنگ دانه‌های سیاهی یافت شد که با رنگ دانه‌های موجود در اثر داوینچی مطابقت داشت، اما مطالعات جدید می‌گوید استفاده از این رنگ دانه خاص در آن زمان فراگیر بوده و تنها مختص داوینچی نبوده‌است. در این بین قرار بود که اثر وازارلی برای تحقیقات بیشتر شکافته شود اما مقامات ایتالیا با این پیشنهاد مخالفت کردند و روند کار در این مرحله متوقف شد. 

البته سراچینی اعلام کرد که به تحقیقات بیشتر درباره شاهکار گمشده داوینچی ادامه خواهد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها