{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه‌ها بازگشایی شدند اما کسی تمایل به بازدید از آن‌ها ندارد

موزه‌ها بازگشایی شدند اما کسی تمایل به بازدید از آن‌ها ندارد
کدخبر : 2214
خبرنگار:

محدودیت های سفر و بسته شدن مرزها باعث کاهش چشمگیر تعداد گردشگران بین المللی در پایتخت های اروپا شده است. روزنامه نیویورک تایمز گزارشی درباره وضعیت موزه‌های بازگشایی شده منتشر کرده‌است که در آن به کاهش تعداد یک سومی بازدیدکنندگان نسبت به سال قبل پرداخته است. این کاهش بازدیدکننده موسساتی درسراسر اروپا که بخشی از هزینه‌هایشان از راه فروش بلیت به بازدیدکنندگان تامین می‌شد و تنها به کمک‌های دولتی وابسته نبودند را دچار مشکل کرده‌است و در حال اخراج کارمندان و تغییرات سیاست‌ها کاری و تبلیغاتی خود برای جذب مخاطب محلی و جدید و کسب درآمد هستند چرا که زمان بازگشت به حالت عادی مشخص نیست.

هنرام‌روز: در این گزارش آمده که حتی با وجود کاهش پذیرش روزانه بازدید کننده و رعایت نکات بهداشتی بازهم افراد تمایلی به بازدید از موزه ندارند و تمام بلیت‌ها فروخته نمی‌شوند. مثلا موزه ملی هلند پیش از شیوع کرونا روزانه 10هزار بازدید کننده داشت و بعد از بازگشایی روزانه 2500 مهمان را پذیرش می‌کند اما این روزها تنها 800 بلیت می‌فروشد. یا موزه هرمیتاژ آمستردام که پیش از این ورزانه 1100 بازدید کننده داشت این روزها تنها 600 بازدید کننده را پذیرش می‌کند و تنها نیمی از این ظرفیت به موزه می‌آیند. موزه لوور که سالانه 15 هزار بازدید کننده داشت اکنون تنها 4500 تا 5000 بازدید کننده دارد و موزه ونگوگ روزانه 400 مراجع دارد. محدودیت سفر تاثیر چشمگیری در کاهش بازدیدکنندگان موزه‌ها ایجاد کرده و توریست‌های آسیایی تعداد زیادی از مخاطبان موزه‌ها را تشکیل می‌دادند. دیگر مخاطبان موزه‌ها بازنشستگان بودند که این روزها به دلیل اینکه گروه پرخطر برای ابتلا به ویروس کرونا هستند از حضور در مکان‌های عمومی خودداری می‌کنند.

اواخر ماه ژوئیه آرت نت نیوز نظرسنجی از حدود 2000 نفر از خوانندگان این نشریه اینترنتی انجام داد که نتیجه آن با وضعیت امروز موزه‌ها تناقضی آشکار دارد. 60 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعلام کردند که به میزان قبل به بازدید از موزه‌ها می‌روند و 20 درصد اعلام کردند حتی بیش از پیش به بازدید از موزه‌ها خواهند رفت. شرکت کنندگان این نظر سنجی 60 درصدشان همیشه به بازدید از موزه‌ها می‌رفتند و 30 درصد نیز برای بازدید از موزه سفر می‌کردند. البته  66 درصد پاسخ دهندگان را افراد بالای 54 سال تشکیل می‌داد.. مدیر موزه هرمیتاژ آمستردام می‌گوید گروه زیادی از بازدیدکنندگان ما افراد بازنشسته بودند که برای بازدید از موزه و سپس صرف ناهار به موزه می‌آمدند اما این روزها نمی‌آیند و این باعث شده تا موزه‌ها تصمیم به تغییر سیاست‌هایشان برای ترغیب مخاطبان جوان به بازدید از موزه بگیرند و برای آن سرمایه گذاری کنند. مثلا موزه هرمیتاژ آمستردام قصد دارد تا برنامه‌ی بازدیدی مخصوص خانوداه‌ها و کودکان از موزه طراحی کند تا مخاطبان جدید برای خود فراهم کند.

البته دلیل دیگر عدم مراجعه به موزه دسترسی به اطلاعات مختلف در هر زمینه و زمینه‌های فرهنگی و هنری و تورهای مجازی بازدید از موزه‌ها است.

GettyImages-1269159018-819x1024

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها