{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه نورپردازی از آثار ون‌گوگ در موزه هنر ایندیاناپولیس

نمایشگاه نورپردازی از آثار ون‌گوگ در موزه هنر ایندیاناپولیس
کدخبر : 2246
خبرنگار:

موزه هنر ایندیاناپولیس تابستان آینده میزبان نمایشگاهی نورپردازی از از آثار ونسان ون‌گوگ خواهد بود. در این نمایشگاه که The Lume نام دارد، نقاشی‌های معروف ون‌گوگ مثل گل‌های آفتابگردان و شب پرستاره، به صورت سه‌بعدی و متحرک به نمایش گذاشته می‌شود و طرفداران این هنرمند در دنیای آثار او قدم می‌زنند.

24C7CF96-C680-4370-BA0F-E0EBA8F1A981

هنرام‌روز: این نمایش در طبقه چهارم موزه برگزار می‌شود و ۱۵۰ پروژکتور فوق پیشرفته با وضوح بالا برای تبدیل نقاشی‌های دوبعدی به تصاویر سه بعدی استفاده خواهد شد.

برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گویند: «طرح برگزاری The Lume پس از ۵ سال مطالعه درباره انگیزه‌های مصرف‌کنندگان کالاهای هنری و نمایشگاه‌های دیجیتال و مبتکرانه در آسیا، استرالیا و اروپا برنامه ریزی شده و انتظار می‌رود مخاطبان زیادی را نسبت به نمایشگاه‌های معمولی به خود جذب کند، چرا که افراد این برنامه را یک موزه گردی معمولی نمی‌دانند و قرار است به دنیای یک اثر هنری قدم بگذارند.»

F3FB4FE4-51CC-4FA6-9B15-9DB2A608F583

به نظر می‌رسد برگزاری چنین برنامه‌هایی در موزه‌ها برای جذب مخاطب جدید و درآمد زایی بیشتر صورت می‌گیرد.

خبر برگزاری این نمایشگاه با حواشی و اعتراض برخی هنردوستان مواجه شده‌است. اما یکی از مدیران این موزه چارلز ونابل می‌گوید ما میزبان نمایشگاهی از آثار ادوارد هاپر هم هستیم  و من می‌توانم تضمین کنم که در شرایط فعلی نمی‌توانیم ۵۰۰۰۰ نفر را برای بازدید از این نمایشگاه به موزه بیاوریم.

0E3B9364-E1D3-4FF9-8047-C0FE32EDF2A7

او همچنین با اشاره به نمایش سقف کلیسای سیستین در موزه متروپولیتن نیویورک می‌گوید فناوری نورپردازی پیشرفته با وجود هزینه‌ای که دارد می‌تواند امکان نمایش آثار یا رفتن به جاهایی را فراهم کند که در حالت معمول شانسی برای دیدنشان نداریم. او عقیده دارد برگزاری نمایشگاه‌های هنری به روش سنتی و امانت گیری آثار هنری بسیار هزینه بر است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها