{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دولت استرالیا متعهد شد که میلیون‌ها دلار در قبال بازگرداندن آثار بومی این کشور هزینه کند

دولت استرالیا متعهد شد که میلیون‌ها دلار در قبال بازگرداندن آثار بومی این کشور هزینه کند
کدخبر : 2265
خبرنگار:

دولت استرالیا بودجه ‌ای معادل 10.1 میلیون دلاراسترالیا (7.2 میلیون دلارآمریکا) برای حمایت از بازگشت میراث فرهنگی و بومی استرالیا و جزایرتنگه تورس از خارج از این کشور به صاحبان اصلی آن دراسترالیا در نظر گرفته‌است. این پروژه ابتدا با به صورت آزمایشی با بودجه 2 میلیون دلار (1.4 میلیون دلار) و از سال 2018 و توسط موسسه استرالیایی بومی و مطالعات جزایرتنگه تورس (AIATSIS) که یک موسسه دولتی است آغاز شد.

هنرام‌روز: لیندل لی ، مدیر اجرایی پروژه بازگشت میراث فرهنگی این آژانس ، می گوید ، در سال 2018 و همزمان با  250 سالگی اولین سفر جیمز کوک به استرالیا می خواستیم به ملت کمک کنیم تا درک کنند که در تاریخ استرالیا دیدگاه بومی وجود دارد.

لی می‌گوید مرحله آزمایشی دو ساله بر بازگرداندن اشیا بومی موجود در مجموعه‌های عمومی خارج از کشور متمرکز بود و حالا که مجددا دوسال و با بودجه‌ای جدید تمدید شده‌است بر بازگرداندن اثار بومی خارج از کشور در مجموعه‌های خصوصی تمرکز دارد. ماه گذشته یک مجموعه دار خصوصی انگلیس هشت اثر بومی را به استرالیا بازگرداند. این پروژه همچنین در حال انجام گفت و گو با موزه اورشلیم، یک مجموعه دار خصوصی در ساسکن انگلیس و دانشگاه ویرجینیا است.

گزارش منتشر شده توسط AIATSIS با عنوان بازگشت میراث فرهنگی نشان می‌دهد که حدود 100000 اثر از میراث فرهنگی و بومی جزایر تنگه تورس و استرالیا  در موسسات خارج از کشور وجود دارد. مجموعه‌های انگلیس دارای 33 درصد این اثار هستند که بیشترین مقدار است  و از 199 موسسه که خارج از استرالیا این آثار را در اختیار دارند 83 مورد در آمریکا و کانادا و 55 مورد در اروپا و 42 مورد در انگلستان هستند. باز پس گیری آثار در مرحله ازمایشی شامل 40 اثر از موزه‌ ایالتی ایلینوی  و موزه منچستر در سال 2019 بود. این فعالیت همچنین شامل راه اندازی یک پایگاه اطلاعاتی درباره این اثار است که از اهداف آن تقویت روابط بین موسسات جمع آوری کننده این اثار و مردم بومی بوده‌است.

بخشی از بازپس گیری آثار بومی استرالیا از انگلیس به برگزیت بازمی‌گردد چرا که بعد از آن شکل روابط بین المللی تغییر خواهد کرد.

WhatsApp Image 2020-11-07 at 11.51.45 AM (1)

بازگشت مجموعه‌ای از آثار بومی به استرالیا از انگلیس

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها