{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رویدادهای هنری در بیشتر جهان لغو شدند اما کره جنوبی با کنترل ویروس دست به برگزاری رویدادهای هنری زد

رویدادهای هنری در بیشتر جهان لغو شدند اما کره جنوبی با کنترل ویروس دست به برگزاری رویدادهای هنری زد
کدخبر : 2281
خبرنگار:

با بهبود شرایط شیوع کرونا در آسیا و اقیانوسیه و کنترل گسترش یافته بیماری کرونا برخی از رویدادهای بزرگ هنری که پیش از به زمانی دیگر موکول شدند، با مقداری تغییر برگزار شدند و یا در آینده برگزار خواهند شد. در این راستا هفته گذشته نهمین دوره نمایشگاه هنر و معماری بوسان در مرکز همایش‌های بوسان کره جنوبی آثاری را که به مفاهیم اجتماعی سیاسی و اشاره داشتد و عموما با تکنیک‌های نا متعارف خلق شدند را نمایش داد. در این نمایشگاه 60 غرفه با رعایت تمام پروتکل‌ها بهداشتی شرکت داشتند و امکان بازدید حضوری و آنلاین از این رویداد و نشست‌های تخصصی آن فراهم بود.

هنرام‌روز: امسال بازار جهانی هنر شرایط متفاوتی را تجربه کرد. با شیوع بیماری کرونا و اعمال قرنطینه بسیاری از حراجی‌ها و رویدادهای هنری به صورت آنلاین برگزار شدند و یا کلا برگزاریشان را به زمانی دیگر موکول کردند.

نمایشگاه بوسان نیز که قرار بود به روال دوره‌های گذشته در ماه می برگزار شود به دلیل همه گیری به تعویق افتاد. ابتدا به تابستان موکول شد و بعد از آن ماه سپتامبر را برایش در نظر گرفتند و در نهایت هفته گذشته از تاریخ 6 تا 8 نوامبر برگزار شد. البته ظرفیت نمایشگاه به یک پنجم کاهش یافته بود وغرفه داران خارجی این نمایشگاه بعد از ورود به کره جنوبی باید دو هفته را در قرنطینه می‌گذراندند که همین موضوع بسیاری از افراد را از شرکت در این رویداد منصرف کرد. البته صاحبان گالری از قرنطینه دو هفته‌ای معاف بودند و تنها باید تست کرونایشان منفی باشد.

گالری‌های مشهوری از سراسر جهان با نمایش آثاری که شرایط حاکم بر جهان را روایت می‌کنند در این دوره رویداد شرکت کردند و سعی بر این بود تا آثار هنرمندانی ارائه شود که مفاهیم اجتماعی و سیاسی را در آثارشان دنبال می‌کنند و با استفاده از متریالی نا متعارف دست به خلق اثر هنری می‌زنند.

یکی از اعضای برگزار کننده این رویداد می‌گوید: " قبل از همه گیری کرونا بسیاری از افراد، گالری داران و مجموعه داران و مخاطبان هنر احساس می‌کردند از نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری خسته شدند. اما نمایشگاه‌های آنلاین هم در شرایط کرونا گرینه مناسبی نبودند.چرا که هیجان رفتن به نمایشگاه و ملاقات با افراد و دیدن آثار هنری را نداشت."

Ai-Weiwei-Marble-Plate-no.1-27.5x50×27.5cm-showcase-size-175×70×70cm-2009

در این نمایشگاه اثری با عنوان بشقاب سنگ مرمر ادیشن شماره یک نمایش داده شد. این بشقاب که وسیله‌ای برای استفاده روزمره همه ما است با متریالی عجیب (سنگ مرمر) و در شکلی نامتعارف ساخته شده‌است. گفته می‌شود آی‌وی‌وی برای خلق مجموعه آثارش از جنس سنگ مرمر که همه آن‌ها نیز وسایل روزمره هستند از سنگ‌های مرمر معدنی استفاده کرده که با آن مقبره مائو تسه تونگ که یک شخصیت تاثیر گذار سیاسی در چین است استفاده شده‌است.

AnickaYi

در این رویداد اثری از انیکای هنرمند زاده کره جنوبی که اکنون در نیویورک کار و زندگی می‌کند در معرض دید قرار گرفته‌بود. انیکای هنرمندی است که عموما آثاری را خلق می‌کند که قابل لمس هستند و لمس آن‌ها بخشی از معنای اثر هنری را شکل می‌دهد یا آثاری که معطر هستند، عطری و لمسی که خاطرات هنرمند و در پی آن خاطراتی را برای مخاطبان بازسازی می‌کند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها