{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلوی دیوید هاکنی در خانه اپرای سلطنتی لندن باقی می‌ماند

تابلوی دیوید هاکنی در خانه اپرای سلطنتی لندن باقی می‌ماند
کدخبر : 2303
خبرنگار:

ماه گذشته اعلام شد که تابلویی اثر دیوید هاکنی که «دیوید وبستر» مدیر ارشد اجرایی سابق خانه اپرای لندن را به تصویر کشیده بود، به دلیل مشکلات اقتصادی و برای بقای این موسسه در حراج کریستیز فروخته خواهد شد. اعلام این خبر موجب خشم برخی از اهالی فرهنگ و هنر شد. اما صاحب جدید این اثر «دیوید راس» که تابلو را به قیمت ۱۳ میلیون پوند خریداری کرد آن را برای مدت طولانی به این موسسه امانت داد.

هنرام‌روز: دیوید راس خریدار این تابلو است که ابتدا قصد داشت نامش را مخفی نگه دارد. او به تازگی به عنوان یکی از مدیران این موسسه فرهنگی نیز انتخاب شده‌است و کاری که بعد از خرید تابلو انجام داده‌است موجب تعجب و‌ خوشحالی افرادی شده که پیش از این از ترک تابلوی «دیوید وبستر» از خانه اپرای سلطنتی ناراحت بودند. 

دیوید راس میلیارد و بنیانگذار کمپانی Carphone Warehouse خرده فروشی تلفن‌های همراه بریتانیا است و اولین اقدانش به عنوان صاحب جدید این تابلو و یکی از مدیران خانه اپرای سلطنتی امانت دادن تابلو به موسسه بود. 

او در این باره گفت: «موسسات و مشاغل هنری سال خیلی سختی را پشت سر گذاشته‌اند و برای ادامه حیات خود مجبور به تصمیم گیری‌های بسیار سختی شدند و من به عنوان یکی از مدیران خانه اپرای سلطنتی به اهمیت هنر و در دسترس بودن آثار هنری اگاه هستم بنابراین تصمیم گرفتم در حراجی شرکت کنم و این تابلو را برای عموم مردم انگلیس بخرم.»

این تابلو در سال ۱۹۷۱ و بعد از بازنشستگی وبستر سفارش داده شد و هزینه آن از طریق کمک مالی کارمندان خانه اپرای سلطنتی تامین شد.

حالا این تابلوی محبوب موسسه فرهنگی به جز سفر کوتاهش به عنوان امانت به گالری ملی پرتره لندن در سال ۲۰۲۳ برای مدتی طولانی در خانه اپرای سلطنتی لندن باقی می‌ماند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها