{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گلشیفته فراهانی در جمع ده ستاره نوظهور سینما در سال ۲۰۲۰ به انتخاب IMDB

گلشیفته فراهانی در جمع ده ستاره نوظهور سینما در سال ۲۰۲۰ به انتخاب IMDB
کدخبر : 2339
خبرنگار:

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال میلادی ۲۰۲۰ وب سایت IMDB لیستی از برترین ستارگان نوهور امسال ارائه داد که نام گلشیفته فراهانی نیز بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

هنرام‌روز: شرایط انتخاب برگزیدگان این لیست این است که عملکرد آن‌ها موجب شود که صفحاتشان در این وب سایت حدود ۲۰۰ میلیون بار بازدید شود. گلشیفته فراهانی در رتبه هشتم این فیلم قرار گرفت چرا که با بازی در فیلم Extraction توجهات را به خود جلب کرد. سایت IMDB درباره گلشیفته فراهانی می‌نویسد: "فراهانی با بازی در فیلم "مجموعه دروغ ها" ریدلی اسکات به اولین بازیگر زن ایرانی بعد از انقلاب تبدیل شد که در یک فیلم هالیوودی ایفای نقش می کند. فراهانی بعد از سالها دوری از وطنش در سال ۲۰۲۰ در نقش مزدوری به نام نیک خان در فیلم اکشن کریس همسورث، "استخراج (Extraction)" بازی کرد که به موفقیت غیرمنتظره ای در سرویس نتفلیکس بدل شد، و همه ما این آرزو را داریم که این شخصیت فیلم مختص به خود را داشته باشد. فراهانی به زودی در سریالی برای سرویس +Apple TV به نام "هجوم" ایفای نقش می کند که روایتی شبیه "جنگ دنیاها" دارد."

این سایت همچنین فهرست ۱۰ نفره سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ را هم ارائه کرده است که آنا دی آرماس، ژولیا گارنر، آنیا چالاترا، میلی بابی براون، ارین موریارتی، مارگو رابی، آیدان گلگر، آنیا تیلور جوی، لیندا کاردلینی و هنری کویل به ترتیب در رتبه اول تا دهم این فهرست قرار گرفته‌اند.

گلشیفته فراهانی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. او همچنین در فیلم‌های دیگری چون زمانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده، سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخت. او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است. درخت گلابی جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۶ را در سن ۱۴ سالگی برایش به ارمغان آورد و یک مشت دروغ اولین فیلم خارجی بود که در آن به ایفای نقش پرداخت. در نخستین پوستر رسمی این فیلم هالیوودی که از سوی کمپانی برادران وارنر منتشر شد، نام گلشیفته فراهانی در فهرست بازیگران فیلم در مقام چهارم و به عنوان نخستین بازیگر زن فیلم به چشم می‌خورد. لئوناردو دی کاپریو، راسل کرو و مارک استرانگ، بازیگرانی هستند که نام‌هایشان پیش از فراهانی در پوستر فیلم قرار دارد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها