{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یکی از اولین اثار ابرنگ ونگوگ فروخته خواهد شد

یکی از اولین اثار ابرنگ ونگوگ فروخته خواهد شد
کدخبر : 2348

تابلوی «آسیاب لاک در نزدیکی لاهه» که ازاولین آثار آبرنگ «ونسان ونگوگ» نقاش هلندی است، فردا ۸ دسامبر (۱۸ آذر ۹۹) در حراجی ساتبیز در نیویورک به فروش گذاشته می‌شود؛ ارزش حدودی این تابلو بین ۲ تا ۳ میلیون دلار برآورد شده است.

هنر‌ام‌روز: این تابلو آسیاب لاک در نزدیکی لاهه یا The Laak Mill near The Hague نام دارد  و ونگوگ آن را در تابستان سال ۱۸۸۲ و همزمان با آن که استفاده از آبرنگ را امتحان می‌کرد، کشید.

ونگوگ  آن زمان در آپارتمانی کوچک در لاهه و در نزدیکی همین آسیاب زندگی می‌کرد. این آسیاب همچنین بار عاطفی ملموسی برای ونگوگ داشت چرا که او و برادرش، تئو، در سال ۱۸۷۲ در حالی که از رگبار تند باران به این آسیاب پناه برده بودند، با هم عهدی بستند که بر باقی عمرشان تاثیر گذاشت. در تابلو مذکور از این آسیاب نیز دو نفر در کنار هم به تصویر کشیده شده‌اند که احتمالا ونگوگ و تئو هستند.

FB37D012-5699-4085-8145-3DE5A2AD336C

اگرچه آسیاب‌ یکی از سوژه‌های معمول در نقاشی‌های منظره هنرمندان هلندی بود، نکته‌ای وجود دارد که تابلوی ونگوگ را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند. این هنرمند هلندی برخلاف روش متداول، در این نقاشی بخش بالای آسیاب را حذف کرده و مخاطب را به تمرکز بر بخش پایینی وادار می‌کند. به علاوه، نقش تابلو نیز با شکلی جسورانه با استفاده از الگویی زیگزاگ از پرچین‌های چوبی به دو نیم تبدیل شده است.

تابلوی آسیاب لاک در نزدیکی لاهه از ونگوگ تاکنون تنها در سال ۱۹۶۱ و در آمستردام به نمایش درامده‌است و بیشتر در کلکسیون مجموعه‌داران خصوصی بوده‌است و یکبار در سال ۲۰۱۵ در حراجی کریستیز به قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد.

منبع: آرت نیوز پیپر

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها