{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آثار هنری گران قیمت سال ۲۰۲۰

آثار هنری گران قیمت سال ۲۰۲۰
کدخبر : 2369
خبرنگار:

در سالی که گذشت و در پی شیوع کرونا کلیه مشاغل با بحران اقتصادی مواجه شدند. بازار هنر هم از این قاعده مستثنی نبود. البته این بازار به طور کامل تعطیل نشد و حراجی‌های بزرگی برگزار شدند و بسیاری از آثار گران قیمت به فروش رسیدند و این نشان از آن دارد که برخی ثروتمندان جهان در سال ۲۰۲۰ و با وجود تمام مشکلات حاضر شدند که شاهکارهای گران قیمت را خریداری کنند. اما نتایج فروش حراجی‌ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ ناخوشایند است. در سال ۲۰۱۹، ۹ مورد از ۱۰ مورد آثار فروخته شده گران قیمت با قیمتی بیش از پنجاه میلیون دلار فروخته شدند. اما در نتایج فروش گران قیمت ترین آثار فروخته شده در سال ۲۰۲۰ تنها دو اثر هنری قیمتی بالاتر از پنجاه میلیون دلار داشتند. البته یک از دلایل این موضوع این است که فروشندگان آثار هنری گران قیمت ترجیح دادند تا شاهکارهایشان را در شرایطی بهتر به فروش بگذارند. ده فروش برتر مثل سال‌های قبل آثار هنری معاصر نبود و دو اثر از گرانترین آثار مربوط به هنر کلاسیک چین بود.

هنرام‌روز:

تابلوی سه لتی فرانسیس بیکن ، ملهم از اورستیای آسیخولوس ۱۹۸۱

قیمت: ۸۴٫۶ میلیون دلار

در تاریخ ۳۰ ژوئن در برنامه فروش آنلاین ساتبیز که هنگ کنگ، لندن و نیویرک برگزار شد توسط Grégoire Billault خریداری شد.

این اثر در سال ۱۹۸۷ و توسط بنیادی وابسته به میلیاردر نروژی هانس راسموس آستروپ خریداری شد و هرگز در حراجی‌های هنری ظاهر نشد. این تابلو که در سال ۱۹۸۱ توسط فرانسیس بیکن خلق شد به عنوان یکی از بهترین آثار او شناخته می‌شود اما پیش از بیشتر توسط خریداران خصوصی خرید و فروش می‌شد شاید به دلیل حضور کم رنگش در حراجی‌ها نسبت به تابلوی مطالعه لوسین فروید که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۴۲٫۴ فروخته شد، ارزانتر خریداری شد.

APSP20-Francis-Bacon-Triptych-Inspired-by-the-Oresteia-of-Aeschylus-copy

وو بین، ده نما از صخره‌های چینی، ۱۶۱۰

قیمت: ۵۱۲٫۹ میلیون دلار

در تاریخ  ۱۸ اکتبر در حراج پُلی پکن فروخته شد.

این طراحی یکی از ۱۰ نسخه از طراحی‌های وو بین از صخره‌های شهرستان لینبیگی در استان آنهوی شرقی چین است. در سال ۱۹۸۹ این اثر به عنوان نقاشی میلیون دلاری چینی بود که در حراج ساتبیز فروخته شد. در ۱۸ اکتبر امسال نیز این اثر با افزایش قیمت ۷۵ برابری در پکن به فروش رسید.

Wu-Bin-Ten-Views-of-a-Lingbi-Rock

تابلوی روی لیکتنستاین ۱۹۹۴

قیمت: ۴۶٫۲ میلیون دلار

این تابلو در تاریخ  ۱۰ جولای در رویداد فروش "یک" که به صورت مستقیم از هنگ کنگ، پاریس، لندن و نیویرک پخش شد به فروش رسید.

این تابلو علی رغم اینکه پس از فروشش در گالری لئوکاستلی بارها دست به دست شده بود اما تا کنون در حراجی‌ها حضور نداشته‌است. رقم فروش این تابلو در تاریخ ۱۰ جولای رتبه سوم قیمت آثار روی لیکتنستاین را به‌دست آورد. خریدار این تابلو لورنزو فرتیتا بوده‌است.

Lichtenstein-Nude-with-Joyous-Painting-10x13-785x1024

دیوید هاکنی، منظره نیکولاس کانیون، ۱۹۸۰

قیمت ۴۱۰۰۰۰۰۰ دلار

این تابلو در تاریخ  ۷ دسامبر در رویداد فروش خانه حراج فیلیپس نیویورک به فروش رسید.

این تابلو مسیر روزانه دیوید هاکنی زمانی که در کالیفرنیا زندگی می‌کرد را به تصویر کشیده‌است. دیوید هاکنی هنرمندی است که یکی از آثارش در سال ۲۰۱۸ به فروش ۹۰ دلاری او را به یکی از گرانترین هنرمندان زنده تبدیل کرد.

PNY-Hockney

رن رنفا، طومار پنج شاهزاده به سمت خانه‌شان می‌روند  (اواخر سیزدهم تا اوایل قرن ۱۴)

قیمت: ۳۹٫۴ میلیون دلار

این اثر در تاریخ ۸ اکتبر در خانه حراج ساتبیز هنگ کنگ به فروش رسید.

این تومار نادر رنگی که ۵ شاهزاداه را در حال اسب سواری با روحیه آزاد را نشان می‌دهد توسط موزه لانگ در شانگهای خریداری شد. بینیان گذار این موزه سابقه‌ای طولانی در خرید شاهکارهای نادر هنری گران قیمت دارد.  این خرد بعد از ۷۵ دقیقه و بعد از ۱۰۰ پیشنهاد قیمت صورت گرفت.

Ren-Renfa-Five-Drunken-Princes-Returning-on-Horseback-copy

تابلوی بدون عنوان اثر سای تومبلی، ۱۹۶۹

قیمت: ۳۸٫۷ میلیون دلار

این تابلو در تاریخ ۶ اکتبر در حراج هنر قرن بیستم خانه حراج کریستیز نیویورک فروخته شد.

این اثر مربوط به مجموعه آثار این هنرمند در سال ۱۹۶۹  و زمان اقامتش در شهر رم ایتالیا است و ملهم از ماموریت آپولو ۱۱ است.  ۱۴ تابلو در ابعاد بزرگ با پس زمینه روشن و خطوط و خراش‌های هیجانی و پر تحرک که سامبلی به واسطه آن‌ها شهرت دارد.

CH-Twombly-TT

مارک روتکو ، بدون عنوان (۱۹۶۷)

قیمت: ۳۱٫۳ میلیون دلار

این اثر در تاریخ  ۶ اکتبر در حراج هنر قرن بیستم خانه حراج کریستیز نیویورک فروخته شد.

این اثر هنری از روتکو متعلق به رونالد پرمن در این رویداد فروش ارائه شد. این تابلو آخرین بار در سال ۱۹۹۸ در یک رویداد فروش به قیمت ۱٫۲ میلیون دلار به فروش رسید و گفته می‌شود پرلمن در سال ۲۰۰۲ آن را به صورت خصوصی خریداری کرد.

Christies-Lot-11-Rothko-Untitled-copy-909x1024

 تابلویی از برایس ماردن، ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷

قیمت: ۳۰٫۹ میلیون دلار

 این تابلو در تاریخ  ۱۰ جولای در رویدا حراج کریستیز فروخته شد.

CH-Marden-Complements-copy

تابلویی از بارنت نیومان ، ۱۹۵۲

قیمت: ۳۰٫۹ میلیون دلار

این تابلو در تاریخ جولای در رویداد فروش کریستیز به فروش رسید.  

Newman-Onement-V-683x1024

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها