{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مجموعه شخصی کریستو و ژان کلود زیر چکش حراج

مجموعه  شخصی کریستو و ژان کلود زیر چکش حراج
کدخبر : 2380
خبرنگار:

خانه حراج ساتبیز فوریه سال آینده میزبان فروش وسایلی و آثاری از خانه کریستو و ژان کلود خواهدبود. این اشیا و آثار شامل ۴۰۰ قطعه وسایل تزئینی و یادگاری‌هایی از خانه این دو هنرمند است که توسط دوستانشان به آن‌ها هدیه شده‌است و در بین آن‌ها آثارهنری ارزشمندی نیز موجود است. مثل شیشه‌های بیسکوییتی که اندی وارهول به آن‌ها هدیه داده‌بود و برای سال‌ها روی یخچال خانه این دو هنرمند قرار داشت. آثار دیگر یادگاری‌ها مارسل دوشان ، لوسیو فونتانا ، ایو کلاین ، اولدنبورگ و گریت ریتفلد ... است و در آمد حاصل از فروش این رویداد برای تاسیس بنیادی هنری به نام این دو هنرمند صرف می‌شود.

هنرام‌روز: کریستو و ژان کلود آپارتمان و استودیوشان در منهتن را  با قطعاتی و آثاری که  هنرمندان دیگری که دوستانشان بودند و به آن‌ها هدیه داده بودند و آثار هنری خودشان تزئین کرده‌بودند. حالا مبلغی که از فروش آثار و قطعات آن‌ها به دست می‌آید صرف تاسیس بنیادی برای هنرهای عمومی می‌شود.

Inside-Christo-Jeane-Claudes-Studio.-Credit_-André-Grossman-©-The-Estate-of-Christo-V.-Javacheff.-1-1-1024x683

در این حراج آثاری و اسنادی مربوط به پروژه‌های هنر عمومی این دو چون  بسته بندی پل پونت نوف پاریس در سال ۱۹۸۵ و دیگر پروژه‌هایشان به فروش خواهد رسید.

آثار استودیوی کریستو و ژآن کلود نشان دهنده وسعت دید این دو هنرمند  است وبرخی ازآن‌ها در واقع منابع الهام بخش آن‌هاست. نمایش تمامی آن‌ها در کنار هم فرصتی مهیج برای قدم گذاشتن در دنیای این هنرمندان است. این آثار همچنین نشان از دوستی آن‌ها با هنرمندان مهم همعصرشان نیز هست و تمامی ان‌ها برای اولین بار است که نشان داده می‌شوند.

4BC6C3DB-804B-4013-AA87-366CE06E168E

قطعات و آثار در این رویداد فروش با قیمت‌هایی متفاوت حضور خواهند داشت. مثلا با ۱ میلیون دلار می‌توانید نسخه‌ای از چاپ اندی وارهول از پرتره ژاکلین کندی را خریداری کنید که قیمت آن حدود ۹۷۵ هزار دلار تخمین زده شده‌است و ظرف بیسکوییت که زمانی متعلق به اندی وارهول بود نیز ۳۶۵ دلار قیمت گذاری شده‌است.

پروژه بسته بندی طاق نصرت کریستو به عنوان آخرین و جدید ترین پروژه این هنرمند قرار بود که در سال ۲۰۲۰ اجرا شود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. این پروژ همچنین با نمایش آثار این هنرمند و ژآن کلود در مرکز فرهنگی پمپیدو همراه بود که هر دو آن‌ها به سال ۲۰۲۱ موکول شدند. کریستو در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۰ درگذشت و ژآن کلود نیز در سال ۲۰۰۹ درگذشته بود.

این دو هنرمند به واسطه چیدمان‌های هنری بزرگ خود شناخته شده هستند.

7BB60675-4D97-4363-B512-40FEA54F7B22

DEA1B3BC-2003-4940-BBC7-4420DA9E658E

7F2AF510-E5B6-403D-961F-0A73F548E575

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها