{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف پیشخوان یک رستوران در منطقه باستانی پمپئی

کشف پیشخوان یک رستوران در منطقه باستانی پمپئی
کدخبر : 2391
خبرنگار:

محققان اعلام کردند که در ویرانه‌های شهر پمپئی پیش خوانی مربوط به یک رستوران فست فود (ترموپولیوم) را کشف کردند. پیشخوان این رستوران با دست نقاشی شده‌است و تقریبا سالم مانده‌است.

Pompeii snack bar

هنرام‌روز: در سال 79 میلادی و همزمان با فوران کوه آتشفشان وزوویوس در ایتالیا پمپئی زیر خاکستر آتشفشان دفن شد و این حادثه  باعث کشته شدن حدود 2000 تا 15000 نفر شد واین شهر باستانی مدفون شده زیر خاکسترهنوز هم اتفاقاتی جدید در خود دارد.

جدیدترین یافته باستان شناسان در این منطقه رستوارنی قدیمی است که نقاشی‌هایی از داستان‌های رایج آن زمان و احتمالا غذایی‌هایی که در رستواران سرو می‌شده چون مرغابی و خروس دارد. در ظروف سفالی این رستواران بقایایی از خوک، بز، ماهی، حلزون پیدا شده‌ که به نظر می‌رسد با هم پخته شده‌اند. همچنین مقداری لوبیا نیز در یک شیشه در همین مکان پیدا شده‌است. دانشمندان با این یافته‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره عادات غذایی و زندگی روزمره مردم پمپئی به دست بیاورند. همچنین در این مکان استخوان‌های یک مرد ۵۰ ساله نیز کشف شده است.

3200

این پیشخوان در محوطه پارک باستان‌شناسی رجیوی ۵ (Regio V) کشف و پس از یک سال رونمایی شده است، جایی که تاکنون عموم مردم اجازه بازدید از آن را نداشته‌اند.

 ماسیمو اوسانا، مدیر بخش باستان‌شناسی پمپئی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:«علاوه بر اینکه این کشف جدید نشان دهنده زندگی روزمره در پمپئی است، امکان تجزیه و تحلیل این پیشخوان استثنایی را هم بوجود آورده چرا که برای نخستین بار یک ترموپولیوم کامل کشف شده است.»

او در ادامه گفت: «به نظر می‌رسد که رستوران با عجله از سوی صاحبان آن بسته و رها شده باشد اما ممکن است کسی، احتمالا مسن ترین فرد، در نخستین مرحله فوران آتشفشان در این مکان باقی مانده و مدفون شده‌است و احتمالا بقایای به دست از آمده از یک شخص دیگر یک فرد جستجو است که می‌خواسته از فرصت استفاده کند و چیزی را بردارد.»

pompeii-snack-bar-1

ترموپولیوم مرکب از واژه یونانی ترموس (thermos) به معنای گرم و پولئو(pôléô) به معنای فروش در زمان رم باستان بسیار محبوب بود. شهر پمپئی نیز ۸۰ ترموپولیوم یا اغذیه‌فروشی خیابانی داشت.

ویرانه های باستانی پمپئی پس از کولوسئوم در رم بیشترین بازدیدکننده را در میان جاذبه های گردشگری ایتالیا دارد. نزدیک به چهار میلیون نفر سال گذشته از ویرانه های باستانی پمپئی بازدید کردند.

منبع گاردین

researchers-discovered-the-thermopolium-the-ancestor-of-the

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها