{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دو نقاشی دیواری از بنکسی در نیواورلئان آمریکا با رنگ قرمز و توسط طرفداران کینگ روبو علامت گذاری شدند

دو نقاشی دیواری از بنکسی در نیواورلئان آمریکا با رنگ قرمز و توسط طرفداران کینگ روبو علامت گذاری شدند
کدخبر : 2409
خبرنگار:

هفته گذشته دو اثر از بنکسی که در نیواورلئان آمریکا خلق شده‌بودند، تخریب شدند. این دو اثر با عنوان روح خاکستری و دختری با چتر با امضای قرمز رنگ "کینگ روبو" (King Robbo) و "تیم روبو" (Team Robbo) علامت گذاری شدند. به نظر می‌رسد این اقدام توسط طرفداران هنرمند خیابانی انگلیسی کینگ روبو که از سال 2009 با بنکسی رقابت داشت، صورت گرفته‌است. درگیری این دو هنرمند خیابانی از سال 2009 و زمانی که بنکسی روی یکی از آثار روبو مربوط به سال 1985 در لندن نقاشی کشید، آغاز شد. کینگ روبو در سال 2014 درگذشت.

هنرام‌روز: نقاشی دیوارهای بنکسی در نیواورلئان حدود سال 2008 خلق شدند. شبح خاکستری اثری بود که مردی را نشان می‌دهد که با رنگ خاکستری گل‌ها را می‌پوشاند و نقاشی دختری با چتر دختری را نشان می‌دهد که دستش از زیر چتر بیرون آورده و برخی می‌گویند به طوفان کاترینا اشاره دارد.

banksy-gray-ghost-2

شبح خاکستری

banksy-gray-ghost-rain-girl

دختری با چتر

کارلوس فوندورا یک راهنمای گردشگردی در نیواورلئان که گزارش داد پس از برچسب گذاری نقاشی دختری با چتر بیشتر رنگ‌های قرمز را روی این نقاشی دیواری پاک کردند به خبرنگاران نیویورک پست گفت: "برخی از افراد بنکسی را دوست ندارند و برخی فکر می‌کنند با از بین بردن اثر بنکسی می‌توانند مشهور شوند. اما برای من موضوع بنکسی نیست. در سالی که گذشت مردم نیواورلئان چیزهای زیادی را از دست دادند و این نقاشی دیواری برای برخی از آن‌ها دوست داشتنی و شادی آور بود."

در سال 2020 بنکسی یکی از نام‌هایی بود که در اخبارمرتب تکرار شد. از خرید قایق برای پناهجویان تا فروش بیش از حد انتظار اثرش در حراج آثار هنری و آخرین اثرش در بریستول انگلیس که پیرزنی را در حال عطسه کردن نشان می‌داد.

اما ماجرای دشمنی بنکسی و کینگ روبو چیست؟

کینگ روبو هنرمند گرافیتی کار مشهور انگلیسی که خود گرافیکی کاری معمولی معرفی می‌کرد در سال 1985 گرافیتی را در یک کانال آب در شمال غربی لندن کشید.

banksy-robbo-camden-history-1

اثر کینگ روبو

او تنها برای کسب شهرت در هنر خیابانی دست به این کار زد. گرافیتی برای کینگ روبو تنها راهی برای مبارزه و نمایش خلاقیت‌هایش بود و برایش هیچ درآمدی نداشت. این هیجان و عشق او را در این زمینه به هنرمندی شناخته شده تبدیل کرد و بعد از چند سال با گرافیتی خداحافظی کرد تا اینکه اتفاقی مجددا علاقه او را به گرافیتی شعله ورساخت. گرافیتی روبو در کانال آب لندن با وجود خط خطی‌ها و آسیب‌ها سال‌ها موجود بود تا اینکه بنکسی در سال 2009 اثری جدید روی خلق آن خلق کرد. این اتفاق برای طرفداران روبو که نسبت به بنکسی هنرمندی سابقه دار در زمینه گرافیتی بود بی احترامی طلقی شد و موجب خشم روبو شد.

banksy-robbo-war-london-camden-history-3

زمانی که از بنکسی سوال کردند چرا این کار را کرده بنکسی پاسخ داد اصلا نام کینگ روبو را نشنیده است. روبو با شنیدن این جواب اعلام کرد درسی به بنکسی می‌دهد که هیچ وقت نام او را فراموش نکند و مجددا بر دیوار کانال آب و روی اثر بنکسی اثری جدید خلق کرد.

banksy-robbo-war-london-camden-history-4

این کشمکش بین دو هنرمند و طرفدارانشان ادامه داشت تا سرانجام در سال 2010 این دیوارتوسط فردی ناشناس به کلی سیاه شد و سپس روبو روی دیوار و با تکنیک بنکسی(شابلون) تصویر قبربنکسی را روی همان دیوار کشید و سپس دیوار دوباره توسط فردی ناشناس سیاه شد.

banksy-robbo-war-london-camden-history-8

کینگ روبو در سال 2014 از دنیا رفت اما از همان زمان طرفدارانش آثار بنکسی را با امضای این هنرمند گرافیتی علامت گذاری می‌کنند و یا آن‌ها را تخریب می‌کنند.

banksy-robbo-war-london-camden-history-7

بنکسی اما بر خلاف کینگ روبو تنها به دنبال کسب شهرت درزمینه هنر عمومی و گرافیتی نیست. در سال‌های اخیر آثار روی بوم و کاغذ این هنرمند بارها و به قیمت‌هایی گران در حراجی‌های معتبر جهان به فروش رسیدند. البته به نظر می‌رسد این هنرمند با بخشی درآمد حاصل ازفروش آثارش دست به اقداماتی بشر دوستانه می‌زند و عموما آثاری را به بیمارستان‌ها و مراکز اجتماعی اهدا می‌کند تا از محل فروششان به چنین مراکزی کمک شود. آثار این هنرمند عموما به مصرف گرایی و مشکلات سیاسی و اجتماعی اشاره دارند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها