{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چرا باب راس محبوب است؟

چرا باب راس محبوب است؟
کدخبر : 2466
خبرنگار:

ارت نت نیوز در گزارشی در روزهای اخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد ممکن است باب راس محبوب ترین هنرمند سال ۲۰۲۰ در امریکا باشد. دلیل این محبوبیت اما تصادفی نیست و‌ به عملکرد او در نحوه ارتباطش با مخاطب و اجرای کارش بازمی‌گردد.

هنرام‌روز: در سال عجیب و سخت ۲۰۲۰ موزه باب راس در ایندیانا امریکا افتتاح شد. موزه‌ای که فرصت تماشای اثار این هنرمند و تعامل و سرگرمی را برای بازدیدکنندگانش فراهم می‌کرد. کاری که برنامه لذت نقاشی نیز علی رغم سبک هنری باب راس برای مخاطب انجام داد.

می‌توان گفت باب راس یکی از محبوبترین هنرمندان بعد از جنگ جهانی در امریکا است. گفته می‌شود تنها در نیم دهه گذشته میران جستجوی نام باب راس در گوگل از اندی وارهول فراتر رفته‌است. 

در روزهایی که هر روز اخباری ناگوار از جای جای مختلف جهان منتشر می‌شود، نیاز مردم به یک حضور ارامبخش و مهربان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شد. باب راس می‌گفت: «اگر نقاشی کار دیگری برای شما انجام نمی‌دهد باید شما را خوشحال کند.»

اگر عناوین مقالات و مطالب سال گذشته درباره باب راس را دنبال کنید با کلماتی چون چیزی که اکنون به ان نیاز داریم روبه‌رو می‌شوید و شاید کلمه ابر کوچک مهربان و یا ابر کوچک خوشحال که باب راس دربرنامه لذت نقاشی به کار می‌برد توصیفی مناسب درباره شخصیت او باشد. برنامه لذت نقاشی به جغرافیای خاصی تعلق نداشت و در پی قضاوت نبود و تنها لذت از کاری که انجام می‌شد را به مخاطب نشان می‌داد.

یکی از نقاط قوت باب راس شیوه اجرایی و ارتباطی بود که با مخاطب برقرار می‌کرد. این روزها هنرمندان علاوه بر خلق اثار هنری با حضور در شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن مراحل کارشان و حضور در فضای نمایشگاه و موزه و برگزاری جلسات گفت‌وگو با مخاطبان سعی در برقراری ارتباط موثر با مخاطبان خود دارند. این کاری است که باب راس نیز در برنامه‌اش انجام داد.

در سال گذشته و با تعطیلی موزه‌ها و موسسات فرهنگی برنامه لذت نقاشی باب راس در کنار سایر برنامه‌های انلاین جدید بارها بازدید ‌شد و شاید یکی دیگر از دلایل محبوبیت برنامه باب راس حس نوستالژیک ان برای بینندگان است. و در اخر هنر باب راس هنری والا یا چیزی پیچیده نبود او حتی سعی نداشت که به مخاطب توضیح دهد که چه می‌کند و تنها با لذتی و ارامشی که چاشنی کارش کرده بود، بیننده را به خود جذب می‌کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها