{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش آنلاین ۷۰۹ هزار اثر از گنجینه موزه «رایکس»

نمایش آنلاین ۷۰۹ هزار اثر از گنجینه موزه «رایکس»
کدخبر : 2484
خبرنگار:

موزه ملی آمستردام یا موزه رایکس، این مجموعه ارزشمند را به رایگان و‌ در ارشیوی آنلاین با توضیحات کامل در اختیار علاقمندان قرار داده‌است. بسیاری از این اثار با کیفیتی بالا قابل دانلود هستند. این نمایش شامل آثاری از هنرمندانی چون رامبراند، ونگوگ، ورمیر و ... است.

هنرام‌روز: گفته می‌شود این موزه طی دو دهه گذشته در حال دیجیتالی کردن مجموعه‌‌ی خود بوده است و با شیوع ویروس کرونا این روند اهمیت زیادی پیدا کرد.

اکثر آثار دیجیتالی شده در موزه رایکس به راحتی با نام هنرمند، اثر، دوره و مکان قابل جستجو است. همچنین شاید در این دسترسی انلاین آثار هنرمندانی را ببینید که پیش از ان ان‌ها را نمی‌شناختید.

مثلا در توضیح خیابان کوچک در دلفت اثر یوهانس ورمیر در سال ۱۶۵۸ از مجموعه صد شاهکار امده که هیچ نقاشی همچون ورمیر گوشه‌ای معمولی از شهر را چنان با دقت و با احساس نقاشی نمی‌کرد. یا در خودنگاره رامبراند که در ۵۵ سالگی او خلق شده و یکی از اخرین خودنگاره‌های این هنرمند است (سال ۱۶۶۱) امده توانایی او در به تصویر کشیدن عواطف درونی بسیار زیاد است.

این تور انلاین همچنین امکان زوم کردن روی شاهکارهای هنری و کشف جزییات جدید را برای علاقمندان فراهم کرده‌است.

موزه ملی آمستردام به موزه امپراتوری یا موزه رایکس معروف است. این موزه یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا محسوب می‌شود و در تاریخ ۱۹ نوامبر ۱۷۹۸ در لاهه تأسیس شد و در سال ۱۸۰۸ به آمستردام منتقل شد.

موزه ملی آمستردام حدود یک میلیون اثر هنری در اختیار دارد که بازه زمانی سال‌ ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی را در بر می‌گیرد. حدودا هشت هزار اثر در موزه به نمایش عمومی درآمده است و  بیش از ۲ هزار نقاشی این موزه از دوره طلایی هلند است.

مخاطبان می‌توانند برای دیدن آثار این گنجینه  به سایت موزه مراجعه کنند. 

ادرس وب سایت موزه :

https://www.rijksmuseum.nl/en

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها